  • Data: 2011-03-15 19:32:43
    Temat: Re: jak zwiększyć zaliczki na podatek doc
    Od: "Mariusz68" <marwojcik@WYTNIJ_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam! Mam podobny problem jak kolega. W trakcie roku zmieniłem pracę, u
    poprzedniego pracodawcy pobierane zaliczki były zgodne ze skalą podatkową, u nowego
    pracodawcy podałem, iż przekroczyłem już kwoty związane z ubezpieczeniem
    społecznym, natomiast nowy pracodawca pobierał zaliczki w kwocie 18%, nie informując
    mni o tym - a teraz mam sporą dopłatę do rozliczenia rocznego. Czy informując
    pracodawcę o kwocie naliczonych składek emerytalno-rentowych, można domniemywać, iż
    dopełniłem obowiązku poinformowania pracodawcy aby odprowadzał zaliczki w kwocie 32%?
    Czy pracodawca powinien mnie poinformować o możliwości (o konieczności) złożenia
    takiego oświadczenia?
    Dziękuję bardzo za info.
    Pozdrawiam, Mariusz