  • 11. Data: 2005-06-09 09:16:01
    Temat: Re: jaka stawka VAT na szkolenia?
    Od: "Karol Susicki" <biuro@wytnij_to_koniecznie.nurkowanie.karlsen.net.pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:d88vet$r3t$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >1 - znajdz w necie nauke nurkowania
    > 2 - zadzwon i powiedz ze chcesz sie zapisac, ale potrzebujesz f-re i
    > musisz wiedzec jaka bedzie stawka VAT (lub niech wystawia Ci fakture
    > proforma) - proforma nie jest zadnym dokumentem.
    >
    > Zobacz jak robia to inni, nie musi to byc dobrze, ale da Ci pewien poglad

    Teoretycznie branża do niedawna w całości jechała na ZW. Ostatnio jednak,
    prawdopodobnie w wyniku kontroli w jednym z miast (gdzie urząd
    zakwestionował ZW) zaczyna się robić problem. Nie ma jasnego sformułowania

    --
    Pozdrowienia, Karol Susicki
    www.divezone.pl

  • 12. Data: 2005-06-09 09:47:14
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Teoretycznie branża do niedawna w całości jechała na ZW. Ostatnio jednak,
    > prawdopodobnie w wyniku kontroli w jednym z miast (gdzie urząd
    > zakwestionował ZW) zaczyna się robić problem. Nie ma jasnego sformułowania

    Po prostu gostek nie umial sie obronic. Zawsze mozesz wystapic z pismem do
    US z prosba o interpretacje. Tylko co jak Ci napisza, ze 22%? Wszystko
    zalezy jak napiszesz. i czywiscie musisz podac swoja propozycje z ktora byc
    moze us sie zgodzi a moze nie. Ja mysle, ze bym sie bronil. Bo np kurs
    nurkowania moze byc byc potrzebny do checi ratowania ludzi, a to juz raczej
    nie jest rekreacja. I moze np wystarczy, ze klienci beda Ci pisac
    oswiadczenie, ze "Ja Adam koncze kurs nurkowania, poniewaz czuje duza obawe,
    ze jak spotkam sie z koniecznoscia ratowania ludzi, to sobie nie poradze bez
    szkolenia nurkowego" kazdemu dawaj glejt mowiac ze ksiegowa wymaga. Ludzie
    pukaja sie w glowe, mowiac, ze ksiegowa kretynka, ale to nie o to chodzi. Ja
    zawsze zwalam na ksiegowa (wirtualna ksiegowa, mam andzieje, ze Panie
    ksiegowe i Panowie ksiegowi sie nie obraza)

    Pozdrawiam
    Adam

  • 13. Data: 2005-06-09 20:00:49
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik Karol Susicki napisał(a):
> [...]
    > prawdopodobnie w wyniku kontroli w jednym z miast (gdzie urząd
    > zakwestionował ZW) zaczyna się robić problem. Nie ma jasnego sformułowania

    Problem jest tez tego typu że polskie przepisy są mało precyzyjne. U nas
    zw z vatu są usługi edukacyjne i szkolenia. W dyrektywie VI jest jasno
    określone, że zwolnione są usługi tylko edukacyjne, czyli instytucje
    które maja do tego państwowe uprawnienia, a więc szkołu, uniwersytety,
    itp. W Polsce nie wiadomo gdzie kończy się szkolenie a gdzie zaczyna się
    juz np. doradztwo, które opodatkowane jest na 22%.
    Musisz wystosowac pismo do Urzędu Statystycznego z pytaniem pod jaki kod
    PKWiU podpada szkolenie na płetwonurka i wtedy będzie jak w sklepie z
    żarówkami: wszystko jasne (prawie) ;)

    Jacek (AlterNative)

    "... i tak łatwiej sie wymawia niż "uczciwy polityk."

  • 14. Data: 2005-06-10 10:07:24
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Musisz wystosowac pismo do Urzędu Statystycznego z pytaniem pod jaki kod
    > PKWiU podpada szkolenie na płetwonurka i wtedy będzie jak w sklepie z
    > żarówkami: wszystko jasne (prawie) ;)

    To jest wspanialy pomysl, Zapomnialem o takiej mozliwosci. Ta skleroza :-)

    Adam

  • 15. Data: 2005-06-10 10:19:31
    Od: "Karol Susicki" <biuro@wytnij_to_koniecznie.nurkowanie.karlsen.net.pl>

    Użytkownik "alterNative" <c...@g...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
    > Musisz wystosowac pismo do Urzędu Statystycznego z pytaniem pod jaki kod
    > PKWiU podpada szkolenie na płetwonurka i wtedy będzie jak w sklepie z
    > żarówkami: wszystko jasne (prawie) ;)
    I tak zrobię. Jak dostanę to się odezwę i żeby wątek zakończyć poinformuję.