  • 1. Data: 2006-03-09 15:15:04
    Temat: jaki VAT?
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    Witam.
    Wczoraj usiłowałem wyjaśnić ciekawą sprawę związaną z VAT-em :-).
    Otrzymuję faktury od różnych nadawców TV za udzielenie licencji na
    rozprowadzanie ich programu w sieci TVK. I jakimś dziwnym trafem jedni
    stosują stawkę 7 %, inni 22 %. Wczoraj wreszcie pokusiłem się do nich
    zadzwonić i dowiedziałem się że oboje mają interpretacje zapisu z Ustawy. Z
    tym, że TVN (22 %) ma interpretację Urzędu Skarbowego, a Polsat (7 %) Urzędu
    Statystycznego :-). Niezłe jaja, prawda? Obie firmy są nadawcami polskimi,
    obie świadczą tę samą usługę dla mnie, na fakturze jedt napisane to samo, a
    stawki są inne. I teraz pytanie : kto ma rację? Która stawka jest właściwa?
    Dodam, że usługa, którą ja świadczę swoim abonentom, czyli dostarczanie
    sygnału TVK, ma stawkę 7 %.
    Pozdr.
    RJ

  • 2. Data: 2006-03-09 15:19:16
    Temat: Re: jaki VAT?
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Urzędu
    > Statystycznego :-). Niezłe jaja, prawda?

    No jak zawsze:)tylko,że IHMO interpratacje U.Statystycznego w razie
    kontroli skarbowej cieńko widzę;)
    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2006-03-09 16:03:21
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

    > No jak zawsze:)tylko,że IHMO interpratacje U.Statystycznego w razie
    > kontroli skarbowej cieńko widzę;)

    Ja myślę, że chodzi o to, że mają ze statystycznego w Łodzi pismo mówiące o
    tym, jakie PKWiU ma świadczona przez nich usługa. A na podstawie PKWiU
    stosują właściwą stawkę, okreslonąw ustawie lub rozporządzeniu. Szczerze
    mówiąc nie widzę podstaw do zakwestionowania stawki VAT, jeśli urząd
    statystyczny potwierdził, że taka to a taka usługa opisana przez POLSAT ma
    takie to i takie PKWiU.

    --
    jacenty
    www.goldap.info.pl

  • 4. Data: 2006-03-09 17:13:45
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Szczerze
    > mówiąc nie widzę podstaw do zakwestionowania stawki VAT, jeśli urząd
    > statystyczny potwierdził, że taka to a taka usługa opisana przez POLSAT ma
    > takie to i takie PKWiU.

    Wiesz, ja pytam z czystej ciekawości, bo mnie to szczerze mówiąc ni ziębi,
    ni grzeje :-). Ile zapłacę, tyle odliczę. Ale przerażający jest fakt, że dwa
    państwowe bądź co bądź urzędny mogą zapis jednej ustawy dwojako
    interpretować :-). I jak tu ma być normalnie....
    Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie :-)
    RJ

  • 5. Data: 2006-03-09 21:04:49
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    Urzędy skarbowe - co do zasady - nie wypowiadają się w temacie "kwalifikacji
    uslugi w obszarze PKWIU". Oczywiście w przypadku kontroli mogą to zrobić,
    ale wówczas żadna interpretacja Gusowska nie pomoże.
    Prawdopodobnie zatem ta 'opinia' us została wydana w odpowiedzi na konkretne
    pytanie, 'zy usługa x to stawka 7%'.
    Najbezpieczniej jest najpierw zapytać Gus, a potem z opinią Gusu wystąpić z
    wnioskiem w trybie 14a ordynacji o potwierdzienie stawki.

    pzdr.hanka

  • 6. Data: 2006-03-09 21:20:11
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

> [...]
    > uslugi w obszarze PKWIU". Oczywiście w przypadku kontroli mogą to zrobić,
    > ale wówczas żadna interpretacja Gusowska nie pomoże.

    Sugerujesz że US mają uprawnienia do klasyfikowania wg PKWiU? Ja ciągle od
    nich słyszałem, że jedyną instytucją do klasyfikowania usług / towaów jest
    U. Statystyczny w Łodzi.

    --
    jacenty
    www.goldap.info.pl

  • 7. Data: 2006-03-09 21:29:48
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jacenty (R)" <www(at)goldap.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > nich słyszałem, że jedyną instytucją do klasyfikowania usług / towaów jest
    -------------

    nie sugeruję i us nie klasyfikują na wniosek. ale w przypadku kontroli mogą
    jak wiadomo dokonywać oceny charakteru transakcji.

  • 8. Data: 2006-03-10 07:59:10
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/9/2006 5:03 PM, Użytkownik jacenty (R) napisał:

> [...]
    > mówiąc nie widzę podstaw do zakwestionowania stawki VAT, jeśli urząd
    > statystyczny potwierdził, że taka to a taka usługa opisana przez POLSAT ma

    Te dziady potrafią bez żenady zmienić swoją klasyfikację.

    --
    gefragt