  • 1. Data: 2005-08-07 21:46:21
    Temat: jaki dochod przy zatrudnieniu aby uniknac skladek ZUS przy GD?
    Od: slimak <s...@w...pl>

    Jaki trzeba miec dochod ze stosunku pracy aby przy prowadzeniu
    dzialanosci (ewentualnie bedac osoba wspolpracujaca) nie placic skladek
    ubezpieczenia spolecznego a tylko samo zdrowotne?

    I czy zatrudnienie moze byc laczopne tzn troche tu troche tam czy musi
    byc to z jednego stasunku pracy?

  • 2. Data: 2005-08-08 19:54:36
    Od: "Tomasz Lam [ZuLu]" <t...@w...info.pl>

    slimak napisał(a):
> [...]
    > ubezpieczenia spolecznego a tylko samo zdrowotne?
    >
    > I czy zatrudnienie moze byc laczopne tzn troche tu troche tam czy musi

    Przynajmniej jedna na pełen etat, minimum 849 brutto.

    TLZ

  • 3. Data: 2005-08-08 20:08:13
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Tomasz Lam [ZuLu]" wrote:

    > Przynajmniej jedna na pełen etat, minimum 849 brutto.

    Nooo, chyba nie. Nie wiem - nowelizacja jzu jest? Tam nie było coś 60% a
    może 30% minimalnego?

    --
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________

  • 4. Data: 2005-08-08 20:46:19
    Od: "Tomasz Lam [ZuLu]" <t...@w...info.pl>

    mariposa doux napisał(a):

    > Nooo, chyba nie. Nie wiem - nowelizacja jzu jest? Tam nie było coś 60% a
    > może 30% minimalnego?

    Nowelizacja nie dotyczy pracujacych na pełen etat. Gdzieś tu był wątek i
    nawet ktoś przytoczył stosowne par.
    Tę wysokość podstawy musisz mieć przy pracy na zlecenie, dzieło,
    nakładczej itp.

    TLZ

  • 5. Data: 2005-08-08 20:56:37
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Tomasz Lam [ZuLu]" wrote:

    > Nowelizacja nie dotyczy pracujacych na pełen etat. Gdzieś tu był wątek i
    > nawet ktoś przytoczył stosowne par.

    Gdzies to widzialem, albo cztalem, ale nie moge odszukac teraz :(

    > Tę wysokość podstawy musisz mieć przy pracy na zlecenie, dzieło,
    > nakładczej itp.

    Znaczy sie umowa-zlecenie na np. minimalna krajowa, bo to jest
    minimalna, jaka mozna miec na etat...

    Jakby ktos mi podrzucil msgid do tego powyzej, bylbym wdzieczny.

    Pozdr

  • 6. Data: 2005-08-09 06:30:32
    Od: "Tomasz Lam [ZuLu]" <t...@w...info.pl>

    mariposa doux napisał(a):

    > Znaczy sie umowa-zlecenie na np. minimalna krajowa, bo to jest
    > minimalna, jaka mozna miec na etat...

    Nie, na zlecenie musisz mieć podstawę do składek równą/wyższa jak
    podstawa dla DG, zeby z DG nie płacić całego ZUS, tylko zdrowotne. Zaś
    mając umowę o pracę wystarczy ze masz minimum państwowe (i 1 pełen etat)
    i już płacisz tylko zdrowotne.

    TLZ

  • 7. Data: 2005-08-09 07:06:17
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Tomasz Lam [ZuLu]" wrote:

> [...]
    > podstawa dla DG, zeby z DG nie płacić całego ZUS, tylko zdrowotne. Zaś
    > mając umowę o pracę wystarczy ze masz minimum państwowe (i 1 pełen etat)

    Znaczy sie od kiedy koniec z "tanim zusem" na amen ;)

  • 8. Data: 2005-08-09 07:07:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    mariposa doux wrote:

    > Znaczy sie od kiedy koniec z "tanim zusem" na amen ;)

    Na pocieszenie podam, że właśnie wraca tani KRUS dla prowadzących DG

  • 9. Data: 2005-08-09 07:21:14
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Tomasz Lam [ZuLu] napisał:

> [...]
    > podstawa dla DG, zeby z DG nie płacić całego ZUS, tylko zdrowotne. Zaś
    > mając umowę o pracę wystarczy ze masz minimum państwowe (i 1 pełen etat)

    Ja się grzecznie zapytam z czego wynika, że ma być pełen etat?

    pzdr

    Tomek

    Startuj z INTERIA.PL! >>> http://link.interia.pl/f186c

  • 10. Data: 2005-08-09 07:36:23
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    jureq wrote:

    > Na pocieszenie podam, że właśnie wraca tani KRUS dla prowadzących DG

    Znaczy sie jak zostane rolnikiem, prowadzac DG z branzy IT to bede mial
    slicznie? ;)