    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jaki obliczyc PIT-5
    Date: Tue, 21 Dec 2004 18:08:35 +0100

    Pawel Sikorski napisał(a):

    > Troche z innej beczki.
    > Jest jakiś wzór takiego zawiadomienia? Terminy, do kiedy trzeba je złożyć?

    Nie ma wzoru.
    Ale na pewno składałes kiedyś druk PIT2.
    Na nim oświadczasz że m.in nie osiągasz przychodów opodatkowanych na
    zasadach ogólnych z DG lub najmu, podnajmu i dzierżawy.
    W momencie kiedy zakładasz działnośc to oświadczenie staje się
    nieprawdziwe. Zrozumiałe jest więc że musisz powiadomic pracodawcę zanim
    obnizy Ci podatek za miesiac w którym prowadzisz DG, a wiec do
    pierwszego naliczania płac od momentu rozpoczęcia dg. I tyle.
    A w zawiadomieniu piszesz cos takiego:

    Niniejszym cofam upowaznienie do obniżania mi zaliczek na podatek
    dochodowy złożone na druku PIT2.
    Oświadczam, iż osiągami inne dochody opodatkowane na zasadach ogólnych.
    Proszę o zaprzestanie obniżania mi zaliczek na podatek dochodowy
    poczynając od miesiąca.....
    data, podpis.

    Dobrze wymusić na osobie odpowiedzialnej za płacec pośwaidczenie
    przyjęcia pisma na kopii. To w razie gdyby kiedys sie okazało, że jednak
    Ci zaliczki obniżają, żeby nie było na Ciebie. Rózne rzeczy juz
    widziałam. ;-)
    Zdarzało mi się już tłumaczyc ludziom że jak nie obniżamy pracwnikowi
    zaliczki to nie narażamy sie, jako pracodawca na dodatkowe koszty.

    Nie masz obowiązku informowania jakie inne dochody osiągasz (no chyba że
    masz umowe o zakazie konkurencji). Nikt tez nie może Ci zabronić
    cofnięcia upoważnienia. To tak na wypadek jakbys trafił na twardogłową
    kadrową. ;-)

    Maddy ktora musiała kiedyś wydac kadrowej polecenie służbowe na pismie,
    bo prost oświadczenie do niej nie docierało "bo jak to tak, nie obniżać"

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813