  • 11. Data: 2004-12-20 19:47:51
    Temat: Re: jaki obliczyc PIT-5
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    news:cq79o9$d7g$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A na ubezpieczenie zdrowotne ile zapłaciłeś?

    nie zaplacilem wlasnie

  • 12. Data: 2004-12-20 19:48:32
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    > David Copperfield?

    programista ;)

  • 13. Data: 2004-12-20 20:00:34
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    > nie zaplacilem wlasnie

    dobra Tommy, też zabawię się w wróżkę...
    zapłata jest akurat mniejszej rangi kwestią (jutro i tak
    możesz bez odsetek) gorzej że zostało Ci 3 godz. czasu na
    wysłanie PIT-5...

    a powracając do Twojego pytania (uwaga, wróżę !!!)
    wychodzi (z kwotą wolną) 609,90 czyli za XI = 1219,80

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 14. Data: 2004-12-20 20:11:05
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    Użytkownik "Dariusz Stefan" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wysłanie PIT-5...
    >
    > a powracając do Twojego pytania (uwaga, wróżę !!!)
    > wychodzi (z kwotą wolną) 609,90 czyli za XI = 1219,80

    jak to wyliczyles ?

  • 15. Data: 2004-12-20 20:16:12
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Tommy" <b...@y...com> napisał
    > jak to wyliczyles ?

    Re : Nie wydaje się Wam, że facet sobie jaja robi ?
    AR

  • 16. Data: 2004-12-20 20:25:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Dariusz Stefan wrote:
    > Użytkownik "Tommy" <b...@y...com> napisał w wiadomości
    >
    > dobra Tommy, też zabawię się w wróżkę...
    > zapłata jest akurat mniejszej rangi kwestią (jutro i tak
    > możesz bez odsetek)

    Szczególnie te niezapłacone od początku roku...

  • 17. Data: 2004-12-20 20:31:04
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:cq7c64$pab$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Tommy" <b...@y...com> napisał
    > Re : Nie wydaje się Wam, że facet sobie jaja robi ?
    > AR

    może...? ale pociągnę to dalej i wyedukuję, hi!

    skoro masz dz.g. to powiadomiłeś zgodnie z obowiązującymi
    przepisami swojego ewentualnego pracodawcę...

    czyli 6000,- x 19% = 1140,- minus kwota wolna (ja tutaj
    robię za wróżkę !!!) 530,08 = 609,92 (wpłacamy zaliczkę
    w zaokrągleniu czyli 609,90) ale za XI płaci się X 2
    (bo grudzień w rozliczeniu rocznym) i nie będę tutaj
    nadal cytował odpowiednich art. ustawy pdof bo mi się
    nie chce... czyli wpłacasz 1219,80 (znowu matematyczne
    zaokrąglenie)

    ale osobiście nie przejmowałbym się zaliczką a złożeniem
    w terminie !!! deklaracji...

    Darek SP2BZW

    P.S. idę na TV....

  • 18. Data: 2004-12-21 16:04:59
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    > skoro masz dz.g. to powiadomiłeś zgodnie z obowiązującymi
    > przepisami swojego ewentualnego pracodawcę...
    Troche z innej beczki.
    Jest jakiś wzór takiego zawiadomienia? Terminy, do kiedy trzeba je złożyć?

  • 19. Data: 2004-12-21 17:08:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Pawel Sikorski napisał(a):

    > Troche z innej beczki.
    > Jest jakiś wzór takiego zawiadomienia? Terminy, do kiedy trzeba je złożyć?

    Nie ma wzoru.
    Ale na pewno składałes kiedyś druk PIT2.
    Na nim oświadczasz że m.in nie osiągasz przychodów opodatkowanych na
    zasadach ogólnych z DG lub najmu, podnajmu i dzierżawy.
    W momencie kiedy zakładasz działnośc to oświadczenie staje się
    nieprawdziwe. Zrozumiałe jest więc że musisz powiadomic pracodawcę zanim
    obnizy Ci podatek za miesiac w którym prowadzisz DG, a wiec do
    pierwszego naliczania płac od momentu rozpoczęcia dg. I tyle.
    A w zawiadomieniu piszesz cos takiego:

    Niniejszym cofam upowaznienie do obniżania mi zaliczek na podatek
    dochodowy złożone na druku PIT2.
    Oświadczam, iż osiągami inne dochody opodatkowane na zasadach ogólnych.
    Proszę o zaprzestanie obniżania mi zaliczek na podatek dochodowy
    poczynając od miesiąca.....
    data, podpis.

    Dobrze wymusić na osobie odpowiedzialnej za płacec pośwaidczenie
    przyjęcia pisma na kopii. To w razie gdyby kiedys sie okazało, że jednak
    Ci zaliczki obniżają, żeby nie było na Ciebie. Rózne rzeczy juz
    widziałam. ;-)
    Zdarzało mi się już tłumaczyc ludziom że jak nie obniżamy pracwnikowi
    zaliczki to nie narażamy sie, jako pracodawca na dodatkowe koszty.

    Nie masz obowiązku informowania jakie inne dochody osiągasz (no chyba że
    masz umowe o zakazie konkurencji). Nikt tez nie może Ci zabronić
    cofnięcia upoważnienia. To tak na wypadek jakbys trafił na twardogłową
    kadrową. ;-)

    Maddy ktora musiała kiedyś wydac kadrowej polecenie służbowe na pismie,
    bo prost oświadczenie do niej nie docierało "bo jak to tak, nie obniżać"

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 20. Data: 2004-12-21 18:32:50
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

> [...]
    > obnizy Ci podatek za miesiac w którym prowadzisz DG, a wiec do pierwszego
    > naliczania płac od momentu rozpoczęcia dg. I tyle.
    Czy to jest aktualne, jeśli rozpocząłem DG w grudniu, czyli pracodawca
    (imho), całą kwotę wolną od podatku
    już rozliczył?
    W sensie, że chyba w takiej sytuacji kwota zaliczki składanej przez
    pracodawcę nie ulega zmianie, prawda?