  • 1. Data: 2004-12-20 14:33:56
    Temat: troche offtopic ale o Rachmistrzu GT
    Od: "joł" <s...@m...com>

    Witam
    Niedawno zakupilem super swietny program Rachmistrz GT (wczesniej Rachmistrz
    dla DOS'a). System operacyjny WinXP Home ENG + drukarka HP LaserJet 6L, w/w
    sofcik na wydruku ksiegi przychodow i rozchodow gubi cyferki a konkretnie
    zera. Wyglada to tak ze zamiast kwoty 157,05 mam 157, 5. Bede wdzieczny za
    odpowiedz czy tylko u mnie cos takiego jest czy tez ktos rowniez ma taki sam
    problem. Aha dzwonilem do insert'u i.... oczywiscie zlewka totalna. Ta firma
    schodzi na psy :(

    Pozdrawiam
    mac

  • 2. Data: 2004-12-21 00:29:22
    Temat: Re: troche offtopic ale o Rachmistrzu GT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Dec 2004, joł wrote:

    >+ dla DOS'a). System operacyjny WinXP Home ENG + drukarka HP LaserJet 6L, w/w
    >+ sofcik na wydruku ksiegi przychodow i rozchodow gubi cyferki a konkretnie
    >+ zera. Wyglada to tak ze zamiast kwoty 157,05 mam 157, 5.

    Nie znam programu, nie znam drukarki, nie... :)
    Ale.... "my 0,02$" :)
    Może soft używa fontu ze stroną kodową (z "przekreślonym zerem"
    konkretnie) a masz ustawione "używaj fontów drukarki". Która oczywiście
    nie wszystkie wynalazki ma "w sobie"... :)

    Wywołaj ustawienia drivera (prawym klawiszem na drukarca->właściwości)
    i poszukaj czy tam nie ma opcji "wyśli fonty true type z komputera"
    albo "fonty wyślij jako bitmapę" - i sprawdź. Wtedy komputer "namaluje"
    drukarce jak litera (cyfra) ma wyglądać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-12-21 07:31:30
    Od: "tsg" <t...@o...pl>

> [...]
    sam
    > problem. Aha dzwonilem do insert'u i.... oczywiscie zlewka totalna. Ta

    Wersja pośrednia czyli Rachmistrz dla Windows miała to samo, więc raczej
    usterka Insertu.

    pozdr
    tsg

  • 4. Data: 2004-12-21 12:54:14
    Od: "Arkadiusz Mazur" <a...@i...com.pl>

    Pytanie: czy zwrócił Pan uwage na forme notacji? Czy jest to 157,5 czy może
    157| 5?
    Załącznik do rozporządzenia MF z dnia 26 sierpnia 2003 r. (poz. 1475) pt.:
    "Wzór Strona tytułowa podatkowej księgi przychodów i rozchodów" pokazuje, że
    kolumny "zł" i "gr" mają być osobno więc nie jest tak, że pokazuje się Panu:
    157,5 tylko: 157| 5 a żeby lepiej pokazać (na tyle na ile można):

    zł | gr zł | gr
    ----------------------------
    157| 5 157|50

    Ze strony pom. tech. InsERTu "zlewki" nie było, gdyż każdy kontakt jest
    rejestrowany a wszelkie uwagi (także nie potwierdzone) są odnotowywane w
    naszej bazie sugestii (jako do weryfikacji).
    Gdyby powyższe nie wyjaśniało całej kwestii oraz ewentualną dalszą wymianę
    argumentów proponuję przenieść do InsERTu czyli na o...@i...com.pl czy
    bepośrednio do mnie a...@i...com.pl.

    Pozdrawiam

    Arkadiusz Mazur
    InsERT Wrocław

  • 5. Data: 2004-12-21 18:13:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Dec 2004, Arkadiusz Mazur wrote:
    [...]
    >+ 157,5 tylko: 157| 5

    No nieźle. Uznaliście zera na dekagroszach za NIEZNACZĄCE.
    Powiem że argumentacja jest przejrzysta, ale "aż tupie"...
    (znaczy: *słychać* że "powyżej przechodzi ludzkie pojęcie") :)
    Ech...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-12-21 18:37:35
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    w wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0412211910400.340@athlon> wstukał:

    > On Tue, 21 Dec 2004, Arkadiusz Mazur wrote:
    > [...]
    >
    > No nieźle. Uznaliście zera na dekagroszach za NIEZNACZĄCE.

    Nie na dekagroszach, tylko zera wiodące ;P I przecież są kolumny...

    Aż sprawdzę dlaczego u mnie te zera drukuje -- choć pewnie coś zmieniłem we
    wzorach wydruku dawno temu. Zresztą podobnie (dodając kategorię i
    modyfikując wydruk -- narzędziami z pakietu :D) poradziłem sobie z
    nieodliczalnym Vatem od paliwa, bo Insert obudził się IIRW dopiero w
    październiku (i to na dodatek w wersji wymagającej klucza za ileś tam PLN).

    --
    +++++++++++ What is the command used to order Fixes electronically?
    +++++++++++ How do I order Cumulative Fix packages electronically?+

  • 7. Data: 2004-12-22 11:25:07
    Od: "Ireneusz Makowski" <imaks'delete'@plusnet.pl>

> [...]
    > Powiem że argumentacja jest przejrzysta, ale "aż tupie"...
    > (znaczy: *słychać* że "powyżej przechodzi ludzkie pojęcie") :)

    157| 5 (TO JEST OBRAZ TEXTOWY DWOCH KOLUMN tak jak to mniej wiecej widac na
    wydruku)
    W pierwszej kolumnie mamy zł, w drugiej gr. Czyli jak ktos bedzie czytal ten
    wpis to powinien przeczytac dokladnie to co widzi: *sto piecdziesiat siedem
    zlotych piec groszy*.
    Gdyby na wydruku bylo: 157|05 to czytalby **sto piecdziesiat siedem zlotych
    *zero piec* groszy**...troche nie polskiemu jakby. ;))

    Pozdrowka,

    Irek Makowski.

  • 8. Data: 2004-12-22 18:58:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Dec 2004, Ireneusz Makowski wrote:
    [...]
    >+ > >+ 157,5 tylko: 157| 5
    >+ >
    >+ > No nieźle. Uznaliście zera na dekagroszach za NIEZNACZĄCE.
    >+ > Powiem że argumentacja jest przejrzysta, ale "aż tupie"...
    [...]
    >+ 157| 5 (TO JEST OBRAZ TEXTOWY DWOCH KOLUMN

    Ależ rozumiem :)
    Co nie przeszkadza mi podtrzymać poprzedniej opinii.... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)