eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkijaki pit - osoba fizyczna, umowa o prace, najem działki › Re: jaki pit - osoba fizyczna, umowa o prace, najem działki
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jaki pit - osoba fizyczna, umowa o prace, najem działki
    Date: Thu, 23 Apr 2009 17:09:24 +0200

    On Thu, 23 Apr 2009, p...@p...onet.pl wrote:

    > Z tego co sie zorientowalem to nei masz racji.

    To bądź łaskaw wyjaśnić dokładnie w których miejscach.
    Bo jak Ci się wydaje, że np. nie podlegasz pod VAT, to
    ja twardo będę trzymał się tezy że masz rację - znaczy
    że Ci się wydaje ;)

    > Podobno wystarczy zamaist PIT 37 wypełnić PIT 36?

    A co z *zaliczkami*?
    Mówisz że w zeszłym roku nie było trzeba płacić?

    > Jestem w 2 progu podatkowym, a z najmu było 1.000 zł

    No to odpada problem z VAT - bardzo bym polecał hasło
    "uproszczona ewidencja VAT" (to naprawdę niewiele, ale
    trzeba WIEDZIEĆ że należy ją mieć, można zrobić na
    kolanie) i tę część miałbyś z głowy.

    Co zrobić z zaliczkami - nie wiem.
    Ja bym wpłacił, złożył wyjaśnienie z czynnym żalem (tak
    na wszelki wypadek), czynny żal (pod warunkiem wpłacenia
    brakującego podatku) zwalnia z karalności.
    Tak czy siak "wyprostować" tego bez zainteresowania US
    pewnie się nie uda, z dwojga złego wolałbym "prawidłową"
    drogę - tak czy inaczej pewnie wezwą na wyjaśnienia.

    pzdr, Gotfryd