  • 1. Data: 2004-11-23 08:11:55
    Temat: jakie kary za spóźnione złoszenie do VAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    No wlasnie.
    Przyszedł do mnie delikwent który nabroił (kuzyn go przyslał... rodzina
    mysli że nie mam nic do rooty tylko wyciągać za uszy znajomych z kłopotów).
    Przekroczył limit do zwolnienia z VAt ale się nie zgłosił bo ktoś mu
    powiedział że limit dotyczy DOCHODU. A dochodu na 30tys i ciut w tym
    roku jeszcze nie ma.
    Aż tu raptem jego główny odbiorca zwrocił mu uwage że sprzedał mu już
    usług za 50tys. i ciągle bez VAT.

    No i przyszedł ten nieszczęśnik do mnie.
    I teraz ma dwa wyjścia - zgłosić się do VAT "od jutra" i udawać że nic
    sie nie stało. I modlic się żeby kontrola nie przyszła.
    Drugie - zglosić się do VAT podając prawdziwe informace, złożyć zaległe
    deklaracji VAT7, zapłacic podatek z odsetkami, pokajać się i liczyć na
    łagodny wymiar kary za spóźnienie z rejestracją i niezłożenie deklaracji
    w terminie.

    Pierwsza opcja oszczędza nam pieniędzy i nieprzyjemności na dziś ale nie
    wiadomo kiedy sprawa wypłynie a wtedy może być niewesoło.

    Druga pozwala nam po załatwieniu sprawy spać juz spokojnie.
    Ja optuję za drugą. Facet biadoli że nie ma na ten VAT.

    Pytanie - jak duża kare moga przysolić takiemu delikwentowi który sam
    sie przyzna, naprawi błędy, zapłaci i przeprosi. W końcu co by nie
    zrobił faktu się nie cofnie.
    Ma ktos jakies inforamcje ile może tego nieszczęśnika kosztować powrót w
    szeregi uczciwych podatników?
    Nie chodzi mi o to że moga przysoplic od ...do.. ale jaka jest praktyka.
    Przedsiębiorca nieduży - roboty budowlane, prace sycharka i koparką.
    Dwóch pracowników. Obrót od maja ok. 50tys zł, zysk jakieś 12tys.

    Będę wdzieczna za każde info.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 2. Data: 2004-11-23 09:59:23
    Temat: Re: jakie kary za spóźnione złoszenie do VAT
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    > I teraz ma dwa wyjścia - zgłosić się do VAT "od jutra" i udawać że nic
    > sie nie stało. I modlic się żeby kontrola nie przyszła.

    Przyjść - raczej przyjdą - zapewne czekają na odpowiednie 'narośnięcie
    odsetek'.
    :-(
    Dochód - rozumiem, iż KPIR + PIT5 - więc zapewne jest już na widelcu bo
    wszystko u siebie mają...

> [...]
    > zrobił faktu się nie cofnie.
    > Ma ktos jakies inforamcje ile może tego nieszczęśnika kosztować powrót w

    Miałem podobny przypadek - ze znajomą, która do mnie przyszła dopiero po
    otrzymaniu 'zaproszenia' do US.
    Zaproszenie dostała po 10 lub 12 mcach...
    Zapłaciła VAT+30%+odsetki (co do tych 30% to jestem RACZEJ PEWNY - bo
    płaciła jedną kwotę - a tej decyzji nie widziałem).
    Poskładała deklaracje i niby wszystko było ok, a przynajmniej do momentu,
    kiedy po 2 tygodniach przysłali jej wezwanie do uiszczenia mandatów karnych
    za te miesiące. Na początku policzyli jej razem ok. 2800, skończyło się na
    1200 pln.

    Co do tego, iż "I modlic się żeby kontrola nie przyszła" raczej nie wierzę -
    z moich doświadczeń niestety wynika, że w takich DUŻYCH (VAT, KF) sprawach
    przychodzą zawsze, czekają tylko kilka miesięcy...

    Pozdrawiam
    i życzę udanego załatwienia sprawy,

    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-11-23 10:12:18
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    > Zapłaciła VAT+30%+odsetki (co do tych 30% to jestem RACZEJ PEWNY - bo
    > płaciła jedną kwotę - a tej decyzji nie widziałem).

    a te 30% to z jakiego tytulu?

  • 4. Data: 2004-11-23 10:15:37
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 11/23/2004 10:59 AM, Użytkownik Łukasz Kaliński napisał:
    > Zapłaciła VAT+30%+odsetki (co do tych 30% to jestem RACZEJ PEWNY - bo
    > płaciła jedną kwotę - a tej decyzji nie widziałem).

    Zastanawiam się co z sankcją 30%: - art. 109 ust 8, m.in. w "naszym"
    przypadku, nakazuje stosować ust.7 a w tym ustępie mówi się o zmianie
    deklaracji a deklaracji przecież nie było.

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2004-11-23 11:20:16
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:cnv328$83c$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Zastanawiam się co z sankcją 30%: - art. 109 ust 8, m.in. w "naszym"
    > przypadku, nakazuje stosować ust.7 a w tym ustępie mówi się o zmianie
    > deklaracji a deklaracji przecież nie było.

    Niby tak, ale ust.8 pkt2 stanowi: "gdy podatnik [...] nie złożył deklaracji
    podatkowej oraz nie wpłacił kwoty zobowiązania podatkowego"

    Tak jak pisałem powyżej - decyzji nie widziałem, i jestem *tylko* RACZEJ
    PEWNY, ale dla pewności poproszę tą osobę o przesłanie mi tej decyzji - będę
    miał wszystko na papierku.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 6. Data: 2004-11-23 12:04:28
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Łukasz Kaliński pisze:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    [...]

> [...]
    > odsetek'.
    > :-(
    > Dochód - rozumiem, iż KPIR + PIT5 - więc zapewne jest już na widelcu bo

    U mnie bylo tak..

    Mile Panie z US(PIt) przeslaly zawiadomienie do US(VAT) ze "przekroczylek
    obrot...
    Mile Panie Z US(VAT) przyslaly wezwanie by sie zglosic i wyjasnic sprawe...

    Wiec im podalem numer NIP i powiedzialem ze przeciez jestm VAT-man
    od kiedy trzeba... i bylo po sprawie... ale to bylo dawno..

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-11-23 22:31:00
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    > Pytanie - jak duża kare moga przysolić takiemu delikwentowi który
    > sam sie przyzna, naprawi błędy, zapłaci i przeprosi. W końcu co by
    > nie zrobił faktu się nie cofnie.

    moja praktyka (kilka przypadków) mówi że żadnej kary...
    oczywiście jeżeli US o nim nie wiem a on złoży zaległe
    deklaracje, wpłaci podatek z odsetkami i oczywiście się
    zarejestruje...

    pozdr. Darek SP2BZW