  • 1. Data: 2003-02-12 16:57:11
    Temat: jednoosobowa DG
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    Czesc

    Temat byl na tej grupie, ale nikt chyba nie podal odnosnikow do artykulow.
    Potrzebuje jakies namiary na przepisy o jednoosobowej DG. Chodzi o ten
    lapsus, ze jesli ktos ma taka DG i wystawia faktury tylko dla jednej firmy,
    to moze to byc traktowane jako stosunek pracy.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 2. Data: 2003-02-12 21:27:02
    Temat: Re: jednoosobowa DG
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message
> [...]
    firmy,
    > to moze to byc traktowane jako stosunek pracy.

    Przepisy o DG znajduja sie, surprise surprise, w ustawie prawo dzialalnosci
    gospodarczej ( google - na pewno jest na www.rp.pl ). A przepis o którym
    mówisz jest AFAIR w updf - do odnalezienia wedle powyzszych wskazówek. Wiesz
    oczywiscie, ze interpretacje GW odrzucili praktycznie wszyscy, z MF na
    czele?

    Depi.

  • 3. Data: 2003-02-12 21:50:09
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > (..). Wiesz
    > oczywiscie, ze interpretacje GW odrzucili praktycznie wszyscy, z MF na
    > czele?

    Czyżby pojawiło się coś nowego w MF poza oświadczeniem pana
    rzecznika prasowego ?

    Pix

  • 4. Data: 2003-02-12 22:08:57
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "pix" <p...@w...pl> wrote in message

    > Czyżby pojawiło się coś nowego w MF poza oświadczeniem pana
    > rzecznika prasowego ?

    Nie patrzyłem, ale zaraz popatrze :-)

    A ja i tak czytam RP i cała awantura minęła mnie troche bokiem ;-)

    Depi.

  • 5. Data: 2003-02-12 22:11:41
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A ja i tak czytam RP i cała awantura minęła mnie troche bokiem ;-)

    No ale tam też cytowali wypowiedź rzecznika prasowego MF :))) a co do "odrzuconej
    interpretacji" to nie tylko w GW było ale dużo
    wcześniej m.in. w Gazecie Prawnej.

    Sark

  • 6. Data: 2003-02-12 22:19:55
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Sark" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > No ale tam też cytowali wypowiedź rzecznika prasowego MF :))) a co do
    "odrzuconej interpretacji" to nie tylko w GW było ale dużo

    Właśnie sobie czytam i GP zdecydowanie przewodzi w liczbach sprostowań na
    stronie MF. Dobrze to, czy źle? :-)

    Depi.

  • 7. Data: 2003-02-12 22:23:14
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > Właśnie sobie czytam i GP zdecydowanie przewodzi w liczbach sprostowań na
    > stronie MF. Dobrze to, czy źle? :-)

    ja powiem tak że były wypowiedzi rozsądnych ludzi na tej grupie co do wartości
    wypowiedzi rzecznika nawet MF a inerpretacje zarówno
    na grupie jak i w wymienionych gazetach nie są wyssane z palca a to że GP przewodzi
    to świadczy tez o jakości i jasności
    stanowionego prawa ...

    Sark

  • 8. Data: 2003-02-13 07:41:56
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    KrzysiekPP wrote:

> [...]
    > ten lapsus, ze jesli ktos ma taka DG i wystawia faktury tylko dla
    > jednej firmy, to moze to byc traktowane jako stosunek pracy.

    A właściwie to skąd Wyborczej wzięło się, że jakiekolwiek znaczenie ma
    ilośc firm dla których wystawia się faktury?

  • 9. Data: 2003-02-13 09:26:20
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > A właściwie to skąd Wyborczej wzięło się, że jakiekolwiek znaczenie ma
    > ilośc firm dla których wystawia się faktury?

    Wzięło się to z niedbalstwa dziennikarza,
    oraz z pomieszania dwóch róznych, pokrewnych problemów
    - jeden wynika z kodeksu pracy, a drugi z uopdof.
    Oniedbalstwie dziennikarza swiadczy to, ze w pierszej czesci
    artykulu ilosc firm ma znaczenia, a w drugiej juz nie ma.
    Niestety spora cześć czytelników poprzestaje na lekturze pierwszej
    czesci, wydrukowanej na pierwszej stronie.

    Latet

  • 10. Data: 2003-02-13 10:05:26
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A ja i tak czytam RP i cała awantura minęła mnie troche bokiem ;-)

    Wobec tego kluczową kwestią staje się to jaką gazetę czyta
    urzędnik, który przyjdzie na kontrolę :-)))

    Pix