  • 1. Data: 2002-10-08 15:45:29
    Temat: jeszcze DG a dzielo
    Od: <v...@i...pl>

    Przepraszam, wiem, ze temat byl wyzej, ale ja nic z tego nie rozumiem i
    zdaje glupie pytania, ale moze kto dobry odpowie. Mam od wrzesnia
    zarejestrowana DG typu prowadzenie kursow, lekcje prywatne. Ze szkola
    jezykowa mam umowe na DG, rownoczesnie ucze jako wykladowca w szkole
    wyzszej, o dzielo jako osoba fizyczna. To zle? Urzad S moze miec cos
    naprzeciw? I czy to znaczy, ze nie moge jako o. fizyczna nic brac na dzielo?
    verisa

  • 2. Data: 2002-10-08 16:18:21
    Temat: Re: jeszcze DG a dzielo
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    > wyzszej, o dzielo jako osoba fizyczna. To zle? Urzad S moze miec cos
    > naprzeciw? I czy to znaczy, ze nie moge jako o. fizyczna nic brac na
    Moim zdaniem, jesli praca w szkole (na Umowe o dzielo) pokrywa sie z
    zakresem prowadzonej DG, to powinnas (jak najszybciej!!!) zmienic rodzaj
    laczacej Cie ze szkola umowy. Z cywilnoprawnej umowy o dzielo na
    cywilnoprawna umowe zlecenia. Pieniazki ze szkoly wpisywac w ksiazke i
    traktowac je jako czesc prowadzonej DG.

    Powitam z otwartymi ramionami! >>> http://link.interia.pl/f1661

  • 3. Data: 2002-10-08 21:15:13
    Od: <v...@i...pl>

    Użytkownik "Sebastian D-D" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    > laczacej Cie ze szkola umowy. Z cywilnoprawnej umowy o dzielo na
    > cywilnoprawna umowe zlecenia. Pieniazki ze szkoly wpisywac w ksiazke i

    dzieki za odpowiedz, ino tak sobie glowkuje, ze na chlopski (babski rozum)
    co inne kursy, co inne narabianie ze studentami w stopniu doktora nauk.
    Polonizda jezdem, oderwany od zycia i paragrafow, wiec sie bojam, ze mnie
    urzad s. pogoni.
    verisa

  • 4. Data: 2002-10-08 21:29:28
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 8 Oct 2002, Sebastian D-D wrote:
    [...do verisy {hm...verisa ??}...]
> [...]
    >+ zakresem prowadzonej DG, to powinnas (jak najszybciej!!!) zmienic rodzaj
    >+ laczacej Cie ze szkola umowy. Z cywilnoprawnej umowy o dzielo na

    Możesz uzasadnić ?
    Bo o ile rozumiem zastrzeżenie:

    >+ Pieniazki ze szkoly wpisywac w ksiazke i
    >+ traktowac je jako czesc prowadzonej DG.

    ...żeby umowę zawrzeć *jako DG* (czyli nie osoba "X Y" a firma
    "X Y nauczanie początkowe" :)) to w tym momencie tytuł na
    papierze pt. "umowa" staje się drugorzędny...
    (liczy się faktyczny cel umowy, a dla umowy "DG" - w odróżnieniu
    od "osobistej" - nie ma różnicy w parapodatkach !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-10-09 10:12:28
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    >+ zakresem prowadzonej DG, to powinnas (jak najszybciej!!!) zmienic rodzaj
    >+ laczacej Cie ze szkola umowy. Z cywilnoprawnej umowy o dzielo na

    No zamotalem, chodzilo mi ze powinna zostac zawarta umowa DG , ktora w tym
    wypadku powinna miec forme umowy zlecenia.

    ----------------------R--E--K--L--A--M--A-----------
    ---------------
    Kiedy bakterie atakuja gardlo odpowiedz kontratakiem i wejdz na
    serwis http://pogoda.interia.pl sponsorowany przez Septolete

  • 6. Data: 2002-10-09 12:35:18
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 9 Oct 2002, Sebastian D-D wrote:
    [...]
    >+ No zamotalem, chodzilo mi ze powinna zostac zawarta umowa DG ,

    jasne :)

    >+ ktora w tym wypadku powinna miec forme umowy zlecenia.

    No, tu sprawa jest jak wiemy dyskusyjna :) - inaczej
    mówiąc sugerujesz że *w ogóle* miała to być umowa zlecenia
    (jestem skłonny się zgodzić).
    Ja miałem na myśli, że nie ma powodu żeby umowa DG
    miała taką samą formę co 'osobista' (tj. może być
    "o dzieło").
    Inna sprawa - to wałkowana już kwestia "inny pogląd
    kontrolerów VAT".... :( (zdarzało się że kontrola
    US VAT kwestionowała fakt że prowadzący DG prowadzi
    DG - *o ile* nie zatrudniał pracowników ani nie
    świadczył takich usług ludności). Rozumiem że tu
    tego problemu nie ma :) bo pytający "świadczy" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd