  • 1. Data: 2002-10-08 10:04:39
    Temat: zrezygnowac z ZUSu?
    Od: <v...@i...pl>

    Mam od niedawna DG ikiedy przyszlo do placenia ZUSu po raz pierwszy naszla
    mnie refleksja tej tresci, ze bule ciezkie pieniadze niepowaznej instytucji,
    ktora przetrwoni moje pieniadze, a w kazdym razie niewiele z nich zobacze w
    postci emerytury. Sensowniej z gruntu byloby te pieniadze lokowac w trzeci
    filar. GD godpodarcza postrzebna mi srednio, tyle, ze nie mam etatu, no ale
    moge pracowac na dzielo, o ZUSy nikt mnie wtedy nie pyta. Mam pytanie, czy
    ktos z was jest na tyle odwazny, zeby w podobnej sytuacji podziekowac
    waltpliwej ochronie socjalnej panstwa i wykupic sobie emeryture plus dodatki
    w prywatnym towarzystwie? I czy w ogole tak wolno?

    verisa

  • 2. Data: 2002-10-08 11:53:09
    Temat: Re: zrezygnowac z ZUSu?
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości:
> [...]
    dodatki
    > w prywatnym towarzystwie? I czy w ogole tak wolno?

    Niestety takie rozwiaznie w naszym kraju nie przejdzie. Twoje pieniądze są
    zbyt cenne dla państwa aby pozwolić Ci dobrowolnie je zatrzymać, więc ZUS
    będzie bez skrupułów wyciągał ręce po kase a państwo daje mu narzędzia by
    zbytnio się nie musiał wysilać.

    Pozdrowienia
    Serwiz

  • 3. Data: 2002-10-08 13:37:41
    Od: "arturoo" <5...@p...onet.pl>

    zatrudnij się u kolegi na 1/2 etatu i trochę zaoszczędzisz albo przjdź na KRUS

    --
    pozdr
    arturoo

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    l...
[...]
    :
    : verisa
    :
    :

  • 4. Data: 2002-10-08 14:44:56
    Od: <v...@i...pl>

    Użytkownik "arturoo" <5...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > zatrudnij się u kolegi na 1/2 etatu i trochę zaoszczędzisz albo przjdź na
> [...]

    Pytam jak glupia, co to jest KRUS?

    verisa> :

  • 5. Data: 2002-10-08 14:48:00
    Od: <v...@i...pl>

    Użytkownik "Serwiz" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Serwiz
    >
    > Nie, no ja wiem, ze majac DG musze placic, ale ja rozmyslam nad rezygnacja
    z niej. Czy jakies przepisy nie pozwalaja mi byc zatrudniona tylko na dzielo
    (generalnie od pol roku jestem)? Dzielo nie rzodzi zobowiazan zusowskich,
    chyba?
    verisa

  • 6. Data: 2002-10-08 16:07:32
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    > Pytam jak glupia, co to jest KRUS?
    > >
    > verisa> :

    Taki ZUS dla rolników.

    Z.K.

  • 7. Data: 2002-10-09 07:44:06
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    pyta. Mam pytanie, czy
> [...]
    dodatki
    > w prywatnym towarzystwie? I czy w ogole tak wolno?

    Popieram! Ja bym jeszcze zrezygnował z opieki medycznej, bezpłatnego
    szkolnictwa, ochrony SANEPIDu, regulowania rynku rolnego, wspomagania
    zakładów przemysłowych i paru innych drobiazgów. Mam propozycję: zrezygnujmy
    z SLDUPE.

    P.

  • 8. Data: 2002-10-09 08:59:35
    Temat: Odp: zrezygnowac z ZUSu?
    Od: "Mariusz" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:11752-1034087899@as2-

    To co zaproponował Ci kolega to teoretyczne dywagacje, w wypadku KRUS-u,
    musiałabyś być rolnikiem czyli posiadać odpowiednią ilość pola uprawnego
    (chyba1 ha) i opłacać ten KRUS odpowiednio wcześniej (chyba 0,5 roku).
    A wypadek pierwszy zatrudnić się u kolegi, nie ma tutaj znaczenie czy pół
    etatu czy cały tylko wynagrodzenie, nie może ono być niższe od najniższego
    czyli 760 PLN, z tej opłacasz sakładki w DG dodajesz ubezpieczenie zdrowotne
    (95,88 w tym miesiącu)

    Smerf

  • 9. Data: 2002-10-10 10:21:48
    Od: Agnieszka Krysiak <p...@p...tukan.pl>

    Jakże cieszy mnie, że <v...@i...pl> pisze:

> [...]
    >waltpliwej ochronie socjalnej panstwa i wykupic sobie emeryture plus dodatki
    >w prywatnym towarzystwie? I czy w ogole tak wolno?

    Heh, nie wolno, ale wiem, że jedna znajoma znajomego, siedząca zresztą w
    ubezpieczeniach i ZUSach, od wielu lat nie płaci i ma się dobrze.
    twierdzi, że jest tam taki bałagan, że zanim się zorientują, zdąży
    wykorzystać swoja podziemną działkę lokatorską.

    Agnieszka
    --
    .-._ http://www.pieski.tukan.pl/ _.-.
    ) {_}^ )' Agnieszka Krysiak '( ^{_} (

  • 10. Data: 2002-10-10 14:27:07
    Od: "WyBuH" <mappett(niespamu)@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

    zgadza sie

    :i opłacać ten KRUS odpowiednio wcześniej (chyba 0,5 roku).

    rok przed rozpoczęciem działalności trzeba opłacać składki aby póżniej mając
    DG płacić KRUS a nie ZUS.

    pozdro
    wybuh