  • 1. Data: 2002-10-08 15:38:20
    Temat: remontuję i urządzam
    Od: "Tobis" <n...@n...com.pl>

    ...mieszkanie. Mam do was pytanie. Czy wiecie gdzie w sieci znajdę spis
    rzeczy (materiałów) o pewnie odpowiednim SWW które mogę odliczyć w małej
    uldze budowlanej a które nie. Bardzo proszę o pomoc bo sprawa dla mnie pilna
    a nie wiem jak sobie z tym poradzić. Czy jest jakieś kompendium on-line
    wiedzy o tej problematyce. Dziękuję za pomoc tym którzy zechcą się
    wypowiedzieć.
    T.

  • 2. Data: 2002-10-09 05:24:29
    Temat: Re: remontuję i urządzam
    Od: "Marcin Sławicz" <m...@p...com>

    > ...mieszkanie. Mam do was pytanie. Czy wiecie gdzie w sieci znajdę spis
    > rzeczy (materiałów) o pewnie odpowiednim SWW które mogę odliczyć w małej
    > uldze budowlanej a które nie.

    Można znaleźć w sieci dość ogólny spis rzeczy, podlegających odliczeniom w
    ramach ulgi remontowej. Zasada jest taka: to co tworzy mieszkanie (jest z
    nim na trwałe związane, np. instalacje, podłogi, tapety, farby, armatura,
    ceramika, wanny, kabiny itp) można odliczać. To, co stanowi wyposażenie (z
    reguły ruchome np. meble, dywany, lampy, zabudowa kuchni, sprzęt AGD) nie
    podlega odliczeniom. Jest jeszcze grupa produktów, co do których można mieć
    wątpliwości i kwestja ich odliczenia może zależeć od interpretacji
    konkretnego urzędu skarbowego np. okap kuchenny podłączony do kanału
    wentylacyjnego (tak), nie podłączony (nie), gniazdko elektryczne wpuszczane
    (tak), natynkowe (nie), kuchnia gazowa (tak), kuchnia elektryczna (nie).
    Pozdrawiam,
    Marcin