  • Data: 2008-11-17 08:49:06
    Temat: Re: jeszcze raz srodek trwaly
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 17 Nov 2008, wsm wrote:

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał

    wKF: przypadek używania tego samego peryferia w 2 różnych ST jest
    hm... "odrębnie ciekawy". IMO można zastosować wszystkie interpretacje,
    które zostały wydane dla przypadku "komputer+drukarka".
    "Współużywanie" tego samego obiektywu w 2 aparatach, mimo że jest
    przypisany do jednego, IMO nie jest przeszkodą w uznaniu "kompletnosci"
    każdego z nich.
    Jak rozumiem, z interpretacji wynika że idzie o stan faktyczny: ST musi
    dać się używać. I (sądząc z rozważań o drukarce) przy posiadaniu 2 szt
    aparatów powinno dać się obronić odrębne zaliczenie np. obiektywu
    o cenie <1500 zł do wyposażenia.
    Gdzie jest hak? - ano pisałem o konieczności żeby to co ma być zaliczone
    do ST było "kompletne i sprawne". Nie pisałem, bo i ustawodawca nie
    napisał, że owa "kompletnosć" ma być unikalna, czyli że (posługując
    się przykładem) obiektyw musi być częścią *jednego* ST!
    Jak rozumiem wszystko przez to, że nie napisałem "o ile wcześniej nie
    miałeś obiektywu ktory pasuje do tego body i został użyty" :)

    > Jeszcze uściślając: minusuję wg ceny rzeczywistej zakupu sprzed lat, czy
    > dzisiejszej - chyba komisowej, giełdowej - bo takich obiektywów oczywiście
    > już dawno nie ma w sprzedaży. Trochę to nienormalne ...

    Zajrzałbyś to tej ustawy... pisałem 14. bm że do przełożenia
    będzie zero złotych :] (sprawdź).

    *JEŚLI* stary aparat jest nieużywany i *chciałby* kto obiektyw
    "papierkowo przełożyć", to przepis określający sposób określania
    wartości "księgowej" brzmi:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    20. W razie trwałego odłšczenia od danego œrodka trwałego częœci
    składowej lub peryferyjnej wartoœć poczštkowš tego œrodka
    zmniejsza się, od następnego miesišca po odłšczeniu, o różnicę
    między cenš nabycia (kosztem wytworzenia) odłšczonej częœci
    a przypadajšcš na niš, w okresie połšczenia, sumš odpisów
    amortyzacyjnych obliczonš przy zastosowaniu metody amortyzacji
    i stawki amortyzacyjnej stosowanej przy obliczaniu odpisów
    amortyzacyjnych tego œrodka trwałego.
    21. Jeżeli odłšczona częœć zostanie następnie przyłšczona do
    innego œrodka trwałego, w miesišcu połšczenia zwiększa się
    wartoœć poczštkowš tego innego œrodka o różnicę, o której
    mowa w ust. 20.
    ---

    Inaczej mówiąc - jeśli stary aparat jest zamortyzowany, to
    "przeniesieniu" ulegnie zero złotych.

    pzdr, Gotfryd