eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikapitalizacja odsetek na koncie firmowym - kiedy zaliczyc w dochod? › Re: kapitalizacja odsetek na koncie firmowym - kiedy zaliczyc w dochod?
    From: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kapitalizacja odsetek na koncie firmowym - kiedy zaliczyc w dochod?
    Date: Mon, 15 Sep 2003 09:12:59 +0200

    KWOL wrote:

    > po kazdym miesiacu na koncie bankowym pojawaiaja sie pieniazki z
    > tytulu kapitalizacji odstek.
    > na przykladzie ostatniego miesiaca:
    > data operacji 1-09-2003
    > data ksiegowania 29-08-2003
    > kiedy powinienem ujac ten dochod w PIT-5 oraz w KPiR ?
    > w sierpniu czy wrzesniu?
    > intuicja podpowiada, ze we wrzesniu, ale jezeli to zrobie w sierpniu,
    > to nic strasznego sie nie dziaje - po prostu place w sierpniu wiekszy
    > podatek niz nalezny.
    >
    > jezeli tak jest, to co zrobic, zeby odted poprawnie to placic i
    > poprawic ten blad, ktory
> [...]

    Były na ten temat długie dyskusje na liście. Większość była za
    sierpniem. Ja uważałem inaczej, ale zostałem przekonany. Formalnie
    decyduje moment gdy pieniądze znajdą się na koncie. W banku są one
    dopisywane w ostanim dniu roboczym starego miesiąca po zakończeniu
    pracy oddziału. Do niedawna było to o tyle prostzsze, że nie mogłeś z
    tych pieniędzy i tak skorzystac przed pierwszym. Obecnie w czasach
    bankomatów nie jest to już takie pewne.
    To, że "nic się złego nie dzieje" nie dotyczy niestety przełomu roku.