  • 1. Data: 2010-03-17 18:06:42
    Temat: kara umowna za zwłokę w wykonaniu usługi - czy podlega VATowi ?
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Bardzo proszę o podpowiedź... znalazłem takie oto wytyczne:

    Zwłoka w wykonaniu usługi - kara ta jest bardzo często płacona przez
    kontrahentów, którzy nie wykonają w wyznaczonym terminie określonej
    usługi. Stanowi ona swego rodzaju odszkodowanie dla usługobiorcy za
    zwłokę wykonaniu usługi. Nieterminowe wykonanie usługi nie jest wprost
    wyłączone z kosztów uzyskania przychodów, dlatego należy uznać, że kara
    ta może stanowić koszt podatkowy (Urząd Skarbowy Warszawa-Bemowo, 13
    lutego 2006r., US31/PP/4210/197/2006; Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w
    Warszawie, 15 listopada 2005r., 1472/ROP1/423-260/272/05/MC; Izba
    Skarbowa w Gdańsku, 9 marca 2005r., BI/005/1219/04).

    Mój przypadek dotyczy sytuacji w której usługa ZOSTAŁA WYKONANA z
    naruszeniem ustalonego terminu i z tego tytułu należy mi się kara umowna
    (niezależnie od poniesionej szkody).

    Czy w takim przypadku powinienem wystawić notę obciążeniową z
    uwzględnieniem VAT (a w konsekwencji wystawić fakturę VAT) czy wystawić
    notę obciążeniową z uwzględnieniem kwoty netto (kara umowna jest
    naliczana na podstawie cennika netto).

    Pytam, bo nie znalazłem opisu konkretnego przypadku.
    Z góry dzięki za info.

  • 2. Data: 2010-03-17 20:40:03
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > uwzględnieniem kwoty netto (kara umowna jest naliczana na podstawie cennika

    A kara umowna to usługa, towar czy coś innego?
    Jak odpowiesz na zadane pytanie i rzucisz okiem na pierwszy artykuł ustawy VAT,
    wszystko stanie się jasne :)

  • 3. Data: 2010-03-18 13:18:15
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    s...@a...pl pisze:

    > A kara umowna to usługa, towar czy coś innego?
    > Jak odpowiesz na zadane pytanie i rzucisz okiem na pierwszy artykuł
    > ustawy VAT, wszystko stanie się jasne :)

    Kara umowna to nie usługa, ale w moim przypadku ściśle związana jest z
    wykonaną usługą: kara umowna dotyczy nieterminowego wykonania instalacji
    usługi telekomunikacyjnej (wykonanej ale z opóźnieniem, za które
    przysługują kary umowne). Gdyby dotyczyła niewykonania usługi to nie
    miałbym wątpliwości :)

  • 4. Data: 2010-03-18 13:57:38
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości
    s...@a...pl pisze:
[...]
    ----------------------------

    http://www.podpowiada.gofin.pl/6,339,1812,96573.html

    pozdrawiam,
    m.w.

  • 5. Data: 2010-03-18 16:51:15
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > VAT, wszystko stanie się jasne :)

    >Kara umowna to nie usługa, ale w moim przypadku ściśle związana jest z
    ^^^^^^^^^^

    Towar tym bardziej :)

    >wykonaną usługą: kara umowna dotyczy

    A co to ma za znaczenie? To tak, jakbyś powiedział, że samochód trzeba sprzedać
    z 7 VAT, bo dziecko nim jadące z takim VATem ma kupowane pieluszki. Ma to jakiś
    związek, ale nie szukajmy ich na siłę. Kara to kara, zapłata za usługę to
    zapłata.

  • 6. Data: 2010-03-19 18:52:18
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    s...@a...pl pisze:

> [...]
    > sprzedać z 7 VAT, bo dziecko nim jadące z takim VATem ma kupowane
    > pieluszki. Ma to jakiś związek, ale nie szukajmy ich na siłę. Kara to

    no OK, dziękuję za utwierdzenie :)