    From: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: karta podatkowa - VAT - Samochód
    Date: Tue, 9 Apr 2002 15:57:47 +0200

    Użytkownik "R&P.R." <b...@a...net> napisał w wiadomości
    news:a8sr0k$1d5k$1@pingwin.acn.pl...
    > Witam ponownie,
    >
    > Zadawałem już raz to pytanie lecz nie otrzymałem jasnej odpowiedzi a
    > sytuacja jest podbramkowa.
    > Prowadzę działalność opodatkowaną w formie karty podatkowej a jednocześnie
    > jestem płatnikiem VAT-u. Noszę się z zamiarem zakupu samochodu i tu rodzi
    > się pytanie czy kupując okratowany będę mógł odzyskać zapłacony za niego
    > VAT. Jeżeli tak to:
    > 1. Na kogo faktura?.. na firmę ale firma to ja (osoba fizyczna prowadząca
    > działalność gospodarczą )
> [...]
    Nie znam dokładnie rozliczeń na karcie ale myśle że jest podobnie jak na
    innych formach rozliczeń podatkowych.
    Kupujesz samochód ciężarowy z homologacją producenta ( masz prawo odliczyć
    Vat naliczony -możesz wystąpić o zwrot lub rozliczać poprzez przeniesinie na
    następny miesiąc.) Z tego co wiem rejestracja jest na osobę a nie na firmę
    ( jeśli jest to osoba prowadząca samodzielnie działalność.) wiec ulgi
    ubezpieczeniowe są kontynuowane.Fakt zakupu samochodu nie zgłaszasz do US
    ale jeśli wystąpisz o zwrot VAT to raczej US przyjdzie na kontrole lub
    poprosi o dokumenty zakupu środka trwałego ( bo wpisesz w deklaracje Zakup
    Środka Trwałego ).Co do zapłaty za samochód czy z konta czy gotówka to nie
    jest to istotne ewentualnie czy zyski z firmy i inne twoje dochody pozwalają
    ci posiadać gotówkę na zakup.Z tym że płatności jednorazowe powyżej 10000
    EURO miedzy kontrahentami nie mogą być gotówką tylko przelew.Napewno
    wpisujesz zakupiony samochód do ewidencji środków trwałych.Myśle że cie
    trochę odpowiedzałam.
    Jolka