  • 1. Data: 2002-04-08 19:28:32
    Temat: karta podatkowa - VAT - Samochód
    Od: "R&P.R." <b...@a...net>

    Witam ponownie,

    Zadawałem już raz to pytanie lecz nie otrzymałem jasnej odpowiedzi a
    sytuacja jest podbramkowa.
    Prowadzę działalność opodatkowaną w formie karty podatkowej a jednocześnie
    jestem płatnikiem VAT-u. Noszę się z zamiarem zakupu samochodu i tu rodzi
    się pytanie czy kupując okratowany będę mógł odzyskać zapłacony za niego
    VAT. Jeżeli tak to:
    1. Na kogo faktura?.. na firmę ale firma to ja (osoba fizyczna prowadząca
    działalność gospodarczą )
    2. Z punktu pierwszego wyniknie pytanie na kogo rejestracja - jak z ulgami w
    ubezpieczeniu?
    3. Jak to technicznie przeprowadzić? - coś komuś (US) trzeba zgłaszać może
    trzeba uzyskać jakąś decyzję?
    4. Zwrot Vatu jednorazowo czy odliczać co miesiąc trochę
    5. Jak to ująć w książce zakupów?
    6. Czy muszę mieć pieniądze na zakup na koncie firmowym

    Bardzo proszę o poradę - jeżeli wymaga to głębszej analizy chętnie
    skorzystam z odpłatnej porady fachowca.

    Pozdrawiam i proszę o ew odpowiedź
    Piotrek

  • 2. Data: 2002-04-08 22:00:40
    Temat: Re: karta podatkowa - VAT - Samochód
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Apr 2002, R&P.R. wrote:
    [...]
    >+ jestem płatnikiem VAT-u. Noszę się z zamiarem zakupu samochodu i tu rodzi
    >+ się pytanie czy kupując okratowany będę mógł odzyskać zapłacony za niego
    >+ VAT. Jeżeli tak to:

    AFAIK "okratowanie" nie jest (już) wyznacznikiem "nieosobowości"
    samochodu; ma być homologacja !
    [...]
    >+ 4. Zwrot Vatu jednorazowo czy odliczać co miesiąc trochę

    Naraz (pod warunkiem że się należy !)
    [...]
    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-04-09 13:57:47
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "R&P.R." <b...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > 6. Czy muszę mieć pieniądze na zakup na koncie firmowym
    >
    > Bardzo proszę o poradę - jeżeli wymaga to głębszej analizy chętnie

    Nie znam dokładnie rozliczeń na karcie ale myśle że jest podobnie jak na
    innych formach rozliczeń podatkowych.
    Kupujesz samochód ciężarowy z homologacją producenta ( masz prawo odliczyć
    Vat naliczony -możesz wystąpić o zwrot lub rozliczać poprzez przeniesinie na
    następny miesiąc.) Z tego co wiem rejestracja jest na osobę a nie na firmę
    ( jeśli jest to osoba prowadząca samodzielnie działalność.) wiec ulgi
    ubezpieczeniowe są kontynuowane.Fakt zakupu samochodu nie zgłaszasz do US
    ale jeśli wystąpisz o zwrot VAT to raczej US przyjdzie na kontrole lub
    poprosi o dokumenty zakupu środka trwałego ( bo wpisesz w deklaracje Zakup
    Środka Trwałego ).Co do zapłaty za samochód czy z konta czy gotówka to nie
    jest to istotne ewentualnie czy zyski z firmy i inne twoje dochody pozwalają
    ci posiadać gotówkę na zakup.Z tym że płatności jednorazowe powyżej 10000
    EURO miedzy kontrahentami nie mogą być gotówką tylko przelew.Napewno
    wpisujesz zakupiony samochód do ewidencji środków trwałych.Myśle że cie
    trochę odpowiedzałam.
    Jolka

  • 4. Data: 2002-04-09 17:15:24
    Od: b...@i...pl

    meczace sa te pytania, proponuje kont. tel w Lodzi 6302238, w czwartek miedzy
    12-16, albo wizyte w mnie. sprawa jest bardzo prosta
    biurach

  • 5. Data: 2002-04-09 20:44:59
    Temat: KF: karta podatkowa - VAT - Samochód
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 9 Apr 2002 b...@i...pl wrote:

    >+ meczace sa te pytania, proponuje kont. tel w Lodzi

    -:)
    Pozwól że się przyczepię, aczkolwiek nie tego co myślisz ;)
    *PO CO* zaaplikowałaś *50 linii* cytatu, jeśli chcesz sprawę
    załatwić "na telefon" ??

    Pozdrowienia -:) Gotfryd
    (z CC:, a KF to KwestiaFormalna - żeby się komu "nie
    kojarzyło", bardzo proszę !)