    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kasa fiskalna a van seling
    Date: Thu, 8 Aug 2002 12:37:40 +0200

    "lori" [...]
    > Być może nieprecyzyjnie się wyraziłem - miałem na mysli drukarkę fiskalną
    > podłączoną do komputera a nie kasę fiskalną.
    > sprzedaż na fakturę nie wymaga wydania żadnego kwitka tylko pom prostu
    > faktury, nawet jeśli klient płaci gotówką. Nie ma potrzeby drukowania
    > kwitka z drukarki fiskalnej.

    od niedawna dopiero... Dawniej wymagalo.

    > SET to takie mobilne urządzonko który pozwala na miejscu wydrukować
    fakturę
    > beż zadnych zbędnych papierków

    Jednak musi to byc urzadzenie "fiskalne".

    > podstawie
    >
    > nic podobnego, tak mam obecnie kiedy to kierowca ręcznie wypisuje WZ i
    potem
    > trzeba do tego wypisac fakturę i ją dostarczyć... A ja chcę to
    > zautomatyzować.
    > Po po pracy kierowca tylko podłącza SETa do komputera (przenosi dane) i
    > oddaje mi kopie faktur.
    > takie urządzonko kosztuje 3000 netto, a do tego opcja drukarki fiskalnej
    > wydatek rzędu 2000...
    > Zakładając, ze nie będzie sprzedawał nic na paragon tylko na faktury to po
    > co mi ta kasa fiskalna? 2000 w błoto?

    No.. jak mowila mila Pani w US "kazdy odpowiada za siebie"....

    z tych 2000 to troszke odchodzi "w koszty", a ponadto naprawde ma pan zamiar
    te faktory
    klientom dostarczac ?
    A moze te faktury to chca Pan drukowac tak, by drugi koniec papieru
    rozdwajal sie i oryginal szedl bezposrednio do niszczarki a kopia akt...

    Mysle ze w ostatecznym rozrachunku taniej jest wystawic fakture na
    miejscu...

    > Pytanie tylko czy muszę mu tę drukarkę kupić bo w siedzibie firmy jest...
    > podobno przy każdym punkcie sprzedaży musi ona być... i czy samochód
    liczyć
    > jako odrębny punkt...
    > To jak- muszę ją mieć czy nie?

    ja jestem praktykiem, a nie teoretykiem-prawnikiem.

    Mysle, ze Panpyta gdzie wlasciwie dokonywana jest sprzedaz....
    czy klient zamawia towar poza siedziba , pan dokonuje sprzedazy i
    wysyla.....
    czy tez dokonuje sprzedazy w samochodzie...

    Koledzy prawnicy pewnie nam wytlumacza co i jak, ale dla mnie praktycznie
    to sienie oplaca...
    Ikstaluje maszyne w samochodzie sprzedaje i po bolu...

    Boguslaw