  • 1. Data: 2002-08-06 06:38:20
    Temat: kasa fiskalna a van seling
    Od: "lori" <l...@p...com>

    Jeśli firma korzysta z kasy fiskalnej w siedzibie to czy w przypadku zakupu
    urządzeń do sprzedaży z samochodu (np. set) ma obowiązek dokupić do niego
    drukarkę fiskalną jak do odrębego punktu sprzedaży?

    pozdr. Lori
    l...@p...com

  • 2. Data: 2002-08-06 06:43:33
    Temat: Re: kasa fiskalna a van seling
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "lori" <l...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > urządzeń do sprzedaży z samochodu (np. set) ma obowiązek dokupić do niego
    > drukarkę fiskalną jak do odrębego punktu sprzedaży?

    Nie wiem jak to jest teraz ale 2 lata temu kupując kasy fiskalne musieliśmy
    kupić jedną kasę na sprzedaż obwożną oprócz kas na punkty sprzedaży.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-08-06 08:45:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> wrote in message

> [...]
    musieliśmy
    > kupić jedną kasę na sprzedaż obwożną oprócz kas na punkty sprzedaży.

    No a jak sobie wyobrazacie dokumentowanie sprzedazy za pomoca kasy
    ktorej NIE MA ?

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-08-08 08:49:13
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "lori" <l...@p...com> wrote in message news:ait9q0$qja$1@news.tpi.pl...

    > [ciach]

    > normalnie, sprzedaż jest na _faktury_ z SET'a, a jeśli chodzi o paragony
    > myslałem o dokumenicie WZ na podstawie którego będzie paragon wystawiany w
    > siedzibie firmy

    Sprzedaz na fakture dla "konsumenta" TEZ wymagawydania kwitka z kasy.
    klient ma dostac kwit do reki... Ma go zwrocic, jesli chce fakture, ale
    fakture musi podpisac..

    Wiec mysle, ze Pan kombinuje tak, by klient podpieywal upowaznienie do
    wystawienia faktury
    bez jego podpisu i bral "dowod wydania", pan w siedzibie firmy na podstawie
    dowodu wydania
    wystawial by faktury i wysylal mu poczta do domu (albo do kosza).

    ale czy nie taniej jest nie kombinowac i kupic te kase....
    Co Panu przeszkadza kasa rejestrujaca?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-08-08 09:03:31
    Od: "lori" <l...@p...com>

    [ciach]

    > No a jak sobie wyobrazacie dokumentowanie sprzedazy za pomoca kasy
    > ktorej NIE MA ?

    normalnie, sprzedaż jest na _faktury_ z SET'a, a jeśli chodzi o paragony to
    myslałem o dokumenicie WZ na podstawie którego będzie paragon wystawiany w
    siedzibie firmy

    ostatecznie kierowca może mieć zablokowaną opcję sprzedaży na pragon -
    tylko czy tak można?
    Bo z punktu widzenia potrzeb to ilośc paragonów jaką będzie on wystawiał
    będzie bliska zeru. (bo to do siedziby przyjeżdżają deteliści)

    pozdr. Lori

  • 6. Data: 2002-08-08 10:04:02
    Od: "lori" <l...@p...com>

    > Sprzedaz na fakture dla "konsumenta" TEZ wymagawydania kwitka z kasy.
    > klient ma dostac kwit do reki... Ma go zwrocic, jesli chce fakture, ale
    > fakture musi podpisac..

    Być może nieprecyzyjnie się wyraziłem - miałem na mysli drukarkę fiskalną
    podłączoną do komputera a nie kasę fiskalną.
    sprzedaż na fakturę nie wymaga wydania żadnego kwitka tylko pom prostu
    faktury, nawet jeśli klient płaci gotówką. Nie ma potrzeby drukowania
    kwitka z drukarki fiskalnej.
    SET to takie mobilne urządzonko który pozwala na miejscu wydrukować fakturę
    beż zadnych zbędnych papierków

> [...]
    podstawie
    > dowodu wydania
    > wystawial by faktury i wysylal mu poczta do domu (albo do kosza).

    nic podobnego, tak mam obecnie kiedy to kierowca ręcznie wypisuje WZ i potem
    trzeba do tego wypisac fakturę i ją dostarczyć... A ja chcę to
    zautomatyzować.
    Po po pracy kierowca tylko podłącza SETa do komputera (przenosi dane) i
    oddaje mi kopie faktur.
    takie urządzonko kosztuje 3000 netto, a do tego opcja drukarki fiskalnej to
    wydatek rzędu 2000...
    Zakładając, ze nie będzie sprzedawał nic na paragon tylko na faktury to po
    co mi ta kasa fiskalna? 2000 w błoto?

    Pytanie tylko czy muszę mu tę drukarkę kupić bo w siedzibie firmy jest... a
    podobno przy każdym punkcie sprzedaży musi ona być... i czy samochód liczyć
    jako odrębny punkt...
    To jak- muszę ją mieć czy nie?

    pozdr. Lori

  • 7. Data: 2002-08-08 10:37:40
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "lori" [...]
> [...]
    > sprzedaż na fakturę nie wymaga wydania żadnego kwitka tylko pom prostu
    > faktury, nawet jeśli klient płaci gotówką. Nie ma potrzeby drukowania

    od niedawna dopiero... Dawniej wymagalo.

    > SET to takie mobilne urządzonko który pozwala na miejscu wydrukować
    fakturę
    > beż zadnych zbędnych papierków

    Jednak musi to byc urzadzenie "fiskalne".

> [...]
    > wydatek rzędu 2000...
    > Zakładając, ze nie będzie sprzedawał nic na paragon tylko na faktury to po

    No.. jak mowila mila Pani w US "kazdy odpowiada za siebie"....

    z tych 2000 to troszke odchodzi "w koszty", a ponadto naprawde ma pan zamiar
    te faktory
    klientom dostarczac ?
    A moze te faktury to chca Pan drukowac tak, by drugi koniec papieru
    rozdwajal sie i oryginal szedl bezposrednio do niszczarki a kopia akt...

    Mysle ze w ostatecznym rozrachunku taniej jest wystawic fakture na
    miejscu...

    > Pytanie tylko czy muszę mu tę drukarkę kupić bo w siedzibie firmy jest...
    > podobno przy każdym punkcie sprzedaży musi ona być... i czy samochód
> [...]

    ja jestem praktykiem, a nie teoretykiem-prawnikiem.

    Mysle, ze Panpyta gdzie wlasciwie dokonywana jest sprzedaz....
    czy klient zamawia towar poza siedziba , pan dokonuje sprzedazy i
    wysyla.....
    czy tez dokonuje sprzedazy w samochodzie...

    Koledzy prawnicy pewnie nam wytlumacza co i jak, ale dla mnie praktycznie
    to sienie oplaca...
    Ikstaluje maszyne w samochodzie sprzedaje i po bolu...

    Boguslaw