    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kasa fiskalna - czy zgłaszać?
    Date: Wed, 22 Sep 2004 13:28:53 +0200

    Łukasz Kaliński pisze:

    > Ale przecież nie o to chodzi, zeby robić dodatkową robotę.
    > :-)

    jaka "dodatkowa" ?

    dodatkowa robota to liczenie utargu....

    > Ideą takiej osoby było pozbycie się obowiązku prowadzenia papierkowej
    > ewidencji sprzedaży.

    Czyli chcial miec "urzadzenie ksiegowe" ?

    > W każdym razie byłem dzisiaj w US i najpierw otworzyli oczy, jak
    > usłyszeli, że ktoś mógł wpaść na pomysł posiadania i używania
    > niezafiskalizowanej kasy,

    No bo wyobrazili sobie nowa droga....
    A stara za are groszy mozna kupic....
    Nie oplaca sie, jako "fiskalna" bo modul kosztuje....
    a "nowe to nowe" i gwarancje ma...

    > potem po dłuższych dyskusjach [choć bez 100%
    > przekonania] przychylili się jednak do tego, iż jednak kasa powinna być
    > zafiskalizowana i zgłoszona do US, by była 'urządzeniem rejestrującym
    > PODATKOWYM'.

    No przeciez tu nie bylo sporu.. mowiacjezykiem popularnym:
    By kasa fiskalna byla fiskalna musi byc fiskalna - no nie ?

    Natomiast nie wiem, czy taki "komputer" jakim jest niezafiskalizowana kasa
    moze byc "urzadzeniem ksiegowym" w szczegolnosci "rejestrem sprzedazy"

    Boguslaw