  • 1. Data: 2002-11-04 20:40:05
    Temat: kasa mieszkaniowa a zakup mieszkania uzywanego
    Od: "lendo" <l...@g...pl>

    Moje pytanie dotyczy tematu. Skończył mi sie okres oszczedzania i
    przymierzam sie do zakupu
    mieszkania na "rynku wtórnym"
    Niby w warunkach umowy oszczędnosciowej jest ze środki można przeznaczyć na
    zakup używanego ale
    gdzies słyszałem że US może robić trudności!
    Czy to prawda ? Gdzie można przeczytać tekst ustawy (aby sie upwenić) i
    ktora wersja jest obowiazujaca (ta z poczatku oszczedzania 99r czy tego
    roku)?

  • 2. Data: 2002-11-04 20:52:29
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "lendo" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przymierzam sie do zakupu
    > mieszkania na "rynku wtórnym"
    > Niby w warunkach umowy oszczędnosciowej jest ze środki można przeznaczyć

    Gdzie?
    W maglu?

    > słyszałem że US może robić trudności!

    Ja dla odmiany nie słyszalem, zeby US robił trudnosci w powyzszej sprawie.

    Karol

  • 3. Data: 2002-11-05 09:10:39
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W maglu?

    > Ja dla odmiany nie słyszalem, zeby US robił trudnosci w powyzszej sprawie.

    Jest jakis kruczek. Pamietam z czasu rozliczania PITa za rok 2000.
    Korzystanbie z ulgi budowlanej i ulgi z tytulu kasy mieszkaniowe sie w jakis
    sposob wykluczaly. Po prostu trzeba bylo zwracac to co sie sobie odjelo
    poprzez kase mieszkaniowa.

  • 4. Data: 2002-11-05 15:21:11
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > sposob wykluczaly. Po prostu trzeba bylo zwracac to co sie sobie odjelo

    Ten kruczek wynikał z nietypowej interpretacji przepisów.
    Pod koniec poprzedniego roku nowy rząd zmienił jednak oficjalną
    interpretację i problem już nie istnieje
    (pisali o tym Rzeczypospolitej).
    Osoby które w poprzednim roku otrzymały mniejszy zwrot ulgi
    mogą ubiegać się w US o korekte i większy zwrot.

    Pozdrawiam
    AR

  • 5. Data: 2002-11-05 18:20:21
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Ten kruczek wynikał z nietypowej interpretacji przepisów.

    IMHO to raczej z literalnej interpretacji spieprzonego przepisu (spieprzyli
    przy zmianie ulgi "od dochodu" na "od podatku").

    > Pod koniec poprzedniego roku nowy rząd

    czyli min. I.Ożóg.

    > zmienił jednak oficjalną
    > interpretację i problem już nie istnieje

    Chociaz moze sie zdarzyc US, do ktorego to nie dotarło :-)

    > (pisali o tym Rzeczypospolitej).

    Bardzo szczegolowo.

    Pozdrawiam,

    Karol