    From: "Przemysław Szalbierz" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kasa mieszkaniowa - problem
    Date: Mon, 25 Oct 2004 10:39:08 +0200

    To masz problem. Według mnie trzeba pogodzić się z niemożnością
    wykorzystania ulgi podatkowej. Jeśli nie przedłużysz umowy będziesz miał 1
    miesiąc na wykorzystanie środków, co pewnie ci się nie uda. (trzeba je
    wykorzystać do końca roku kalendarzowego w którym zakończyło się
    oszczędzanie). Pozatym jak podniesiesz limit wpłat, to następnej zmiany
    będziesz mógł dokonać w styczniu 2005 roku i zacznie ona obowiązywać od
    lutego 2005 roku. W styczniu będzisz musiał zapłacić ratę podwyższoną
    dodatkowo o 12,5 % zgodnie z zapisami umowy o rewaloryzacji płaconej raty).

    Jest jeszcze jedno rozwiązanie, ale nie wiem czy ktoś je przećwiczył w
    praktyce. Podobno w ustawie jest błąd i jeśli dokonasz cesji na jakąś osobę
    spokrewnioną, to nie ma ona obowiązku wykorzystania pieniędzy z kasy
    mieszkaniowej zgodnie z przeznaczeniem (ponieważ i tak nie może korzystać z
    odliczeń, zatem nie będzie musiała zwracać podatku. A ustawa nie nakłada
    obowiązku zwrotu podatku na osobę, która korzystała z ulg i zrobiła cesję
    umowy)

    Wieczorem mogę podesłać Ci artykuł (bodajże z gazety prawnej), który kiedyś
    opisywał tę sytuację.

    pozdrawiam

    Przemek