    From: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kasy rejestrujace..
    Date: Thu, 5 Aug 2004 10:00:18 +0200

    Użytkownik "marcin" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:26c3.00000428.4111d325@newsgate.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > w obowiazujecej ( jeszcze chyba :)) ustawie o vat w dalszym ciagu jest
    zapis o
    > mozliwosci odliczenia 50 % wartosci netto drukarki fiskalnej. Mam pytanie,
    czy
    > w miedzyczasie nie wyszly jakies rozporzadzenia zmieniajace tryb tego
    > odliczenia ? Jest tam furtka umozliwiajaca ministrowi wydanie takiego
    > rozporzadzenia.

    Nic sie nie zmienilo, za wyjatkiem tego ze odliczenie przysluguje tylko
    tym ktorzy kupuja pierwsze urzadzenia (pierwsza instalacja kas).
    Dla rozszerzajacych dzialalnosc, ktorzy posiadali juz urzadzenia
    fiskalne takie odliczenie nie przysluguje.

    > I jeszcze nie jestem pewien, czego dotyczy zapis: Podatnicy, ktorzy
    rozpoczna
    > ewidencjonowanie w obrotu i kwot podatku naleznego w obowiazujacych
    terminach"

    > sprawa dotyczy:
    >
    > spolka z o.o.
    > zgloszenie vat-5 1993
    >
    > uspiona do marca - od kwietnia do dzis wystawiala jedynie faktury vat dla
    > podmiotow gospodarczych

    Mozna powiedziec tak:
    1. Dokonaja zgloszenie o liczbie i miejscu instalacji potrzebnych kas.
    (planowanym)
    przed pierwsza sprzedaza ktora powinna byc zarejestrowana na kasie.
    2. Pierwsza sprzedaz na kasach zostanie zarejestrowana nie pozniej niz w
    'przymusowym'
    terminie - sadze ze w tym przypadku to moment przekroczenia 40000 zl
    obrotu na
    rzecz OFNPDG plus do konca drugiego miesiaca od konca miesiaca w ktorym
    nastapilo
    przekroczenie (uff, troche to zakrecone).
    3. Bedzie uregulowana platnosc za kasy.

    > w tej chwili przejmuje czesc dzialalnosci wiekszego przedsiebiorstwa, jest
    > mozliwosc odkupienia od firmy-matki drukarek fiskalnych i dokonanie
    odliczenia?

    > oczywiscie w drukarkach wymiana modulu - to oczywiste.

    I tak i nie.
    Co do szczegolow - zapraszam na priv.

    Darek