  • 1. Data: 2003-11-24 15:30:42
    Temat: kiedy jest spam ?
    Od: "xfree" <x...@p...onet.pl>

    Mam pytanie takiej natury:
    czy rozsyłanie oferty handlowej do firm, które podają swój adres mailowy
    jest równoznaczne z niechcianą korespondencją - "spamowaniem" ?
    Jaka jest zasada, wykładnia ?

    Maciek

  • 2. Data: 2003-11-24 17:51:34
    Temat: Re: kiedy jest spam ?
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > czy rozsyłanie oferty handlowej do firm, które podają swój adres mailowy
    > jest równoznaczne z niechcianą korespondencją - "spamowaniem" ?
    > Jaka jest zasada, wykładnia ?

    1. np. twoj post jest spamem, to jest grupa o podatkach, a podatku od spamu
    jeszcze nie ma
    2. google twoim przyjacielem

    vladi
    ps. http://www.uokik.gov.pl/
    http://www.giodo.gov.pl

  • 3. Data: 2003-11-24 18:20:30
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "xfree" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > czy rozsyłanie oferty handlowej do firm, które podają swój adres mailowy
    > jest równoznaczne z niechcianą korespondencją - "spamowaniem" ?

    TAK

    http://www.nospam-pl.net/

  • 4. Data: 2003-11-24 22:47:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Nov 2003, vladi wrote:

    >+ > czy rozsyłanie oferty handlowej do firm, które podają swój adres mailowy
    >+ > jest równoznaczne z niechcianą korespondencją - "spamowaniem" ?
> [...]

    1. tak.
    2. nie :)

    Pytanie czy chodzi o "spam w rozumieniu netykiety" czy "spam w rozumieniu
    ustawy o zakazie...za pomocą środków...[jakoś tam, elektronicznych czy
    cóś]".
    Dyskusja była na prawo, ośmielę się podsumować: chcąc komuś posyłać
    spam "w rozumieniu ustawy" trzeba mieć *pisemną* zgodę.
    Zakazu spamowania "pocztowego" nie ma - wysyła się list z prośbą
    o potwierdzenie że "odbiorca zgadza się na dostarczanie reklam
    i podobnych informacji drogą elelktroniczną".

    >+ to jest grupa o podatkach, a podatku od spamu
    >+ jeszcze nie ma

    Hm... podrzuć do MF, może skorzystają ;)

    >+ 2. google twoim przyjacielem
    >+
    >+ vladi
    >+ ps. http://www.uokik.gov.pl/
    >+ http://www.giodo.gov.pl

    IMHO co najmniej giodo jest nie na miejscu :) Zakaz spamowania nie
    jest zapisany "w ochronie danych" ale jawnie - właśnie jako
    zakaz "wysyłania śmieci" a nie "zbierania adresów" :)
    (uczula się przedsiębiorców "moja mama założyła DG żeby taniej
    podatki wyszły a teraz nikt jej adresu nie szanuje[1]" oraz
    posiadaczy nieruchomości "mój dom, moja dachówka spadła na głowę
    ale nie powiem jak się nazywam bo ustawa" - że istnieją *jawne*
    rejestry różności. Co nie przeszkadza chronić jawnych posiadaczy
    owych DG czy nieruchomości przed spamem :) mimo że wolno "trzymać
    ich nazwiska w bazie".
    [1] autentyk, z .prawo.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)