    From: s...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kiedy muszę przejść na VAT
    Date: 16 Nov 2006 20:04:12 +0100

    poczytaj art. 113 ustawy o VAT z 2004 roku.

    Jeśli przydarzyłoby Ci się przekroczyć ten próg w listopadzie, to nie obejdzie
    się bez spisu z natury, na który musisz mieć zgodę naczelnika (czyli
    szykowałoby się parę dni zawieszenia działalności?).

    Gdybyś pod koniec listopada był bardzo bliski kwoty 39.200zł, rozważ czy
    bardziej opłacalne byłoby zrezygnować ze zwolnienia np. 29 listopada, a 30
    listopada złożyć VAT-R i zacząć bycie VAT-owcem od pełnego miesiąca, czy
    też lepiej byłoby przeciągnąć sprawę na grudzień i wtedy robić spis z natury, a
    potem zacząć rozliczenia kwartalne (VAT7-K) metodą KASOWĄ (to bardzo istotne i
    bardzo opłacalne.

    Tutaj popytaj ekspertów, aby nie wtopić, bo ja jestem za cienki by doradzać,
    ale wskazuję kwestię, która może okazać się istotna.

    pozdr
    Aleksander