    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kilka pytan
    Date: Mon, 1 Dec 2003 23:27:13 +0100

    On Mon, 1 Dec 2003, Maciek Bartnik wrote:

> [...]
    >+ mojemu to zastosowanie takiej numeracji jaką ja zastosowałem, czyli:
    >+ 01/09/2003
    >+ 02/09/2003
    >+ 03/10/2003
    >+ może sugerować, że w październiku były wystawione jeszcze dwie faktury
    >+ (01/10/2003, 02/10/2003), które gdzieś mi się zapodziały. Z drugiej
    >+ strony wyklucza możliwość "zagubienia" innych faktur z września (np.
    >+ 03/09/2003, 04/09/2003 ...) jeśli się założy, że pierwszy człon
    >+ numeracji jest ciągły. Jak do tego podchodzą urzędnicy?

    Coś ci powiem: sam nie wiem :)
    Wskutek wątpliwości "w twoim stylu" zaprowadziłem sam sobie :)
    biurokrację: mam spisane (+autograf, data i kolejne dopiski
    z datami kiedy zmieniałem) "zasady oznaczania własnych
    dokumentów księgowych".
    Natomiast z widzianych i słyszanych interpretacji wynika mi,
    że obie twoje koncepcje byłyby do przyjęcia, tyle że ta
    "z liczeniem od 1 w każdym miesiącu" częsciej wzbudza wątpliwości.
    W każdym razie: spotykałem się z wątpliwościami, ale o przypadku
    wszczęscia postępowania (karnego/wyjaśniającego) US z powodu takiej
    numeracji na razie nie słyszałem.
    [...]
    >+ Dzięki serdeczne, mam nadzieję, że ktoś za chwilę nie zbije mnie z tropu
    >+ wysyłając informację, z której wyniknie coś zupełnie innego ;-)

    Oj... przy naszych przepisach.... I tak zdajesz sobie sprawę,
    że "jakby co" to "każdy odpowiada za siebie".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)