  • 1. Data: 2004-08-16 17:18:34
    Temat: podatek 19 czy 40?
    Od: " g" <g...@g...pl>

    Witam
    i proszę o pomoc.

    Sytuacja ksztaltuje sie nastepujaco:

    Czy wplyw na rachunek osobisty moze zostac przeze mnie przelany na rachunek
    firmowy (dzial. gosp.) i tak tez opodatkowany wedlug zgloszonej opcji
    prowadzenia DG z wyborem 19%.
    To wszystko przy zalozeniu wplywu dochodu przed faktyczną rejestracją DG,
    zalozeniem rachunku bankowego dla DG - rozpiętość między tym wpywem a
    przelaniem na rachunek DG będzie wynosila kilka dni.
    Czy może ten wplyw na rachunek osobisty musi zostać potraktowany skalą
    podatku dochodowego dla osób fizycznych (np 40%, ze wzgledu na wielkosc oraz
    datę) i z zalem będę sie musial rozstać ze sporą częścią? :)

    Dzieki za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2004-08-16 20:14:23
    Temat: Re: podatek 19 czy 40?
    Od: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>

    Chłopie, o czym ty piszesz ? Jak wybrałeś 19% to do wszystkich przychodów.
    Chyba, że coś przeoczyłem :P

    Stasiek

  • 3. Data: 2004-08-16 20:27:27
    Od: "W.R." <h...@p...pl>

    Dnia Mon, 16 Aug 2004 22:14:23 +0200, Stasiek G. napisał

    > Chłopie, o czym ty piszesz ? Jak wybrałeś 19% to do wszystkich przychodów.
    > Chyba, że coś przeoczyłem :P

    Przeoczyłeś :)
    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 4. Data: 2004-08-16 20:30:52
    Od: "W.R." <h...@p...pl>

    Dnia Mon, 16 Aug 2004 17:18:34 +0000, g napisał

    > Czy wplyw na rachunek osobisty moze zostac przeze mnie przelany na rachunek
    > firmowy (dzial. gosp.) i tak tez opodatkowany wedlug zgloszonej opcji
    > prowadzenia DG z wyborem 19%.

    Zaraz, zaraz. Istotne jest nie na jaki rachunek wpływa należność tylko
    jaki jest tytuł z którego wynika. Chyba nie wyobrażasz sobie, że
    przychód z np. umowy o pracę czy inny "prywatny" przelejesz na inny
    rachunek i w ten sposób przemianujesz go na osiągnięty z działalności
    gospodarczej????

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 5. Data: 2004-08-16 21:23:54
    Od: Maciej Bebenek <m...@U...TO.komorka.org>

    W.R. wrote:

> [...]
    > przychód z np. umowy o pracę czy inny "prywatny" przelejesz na inny
    > rachunek i w ten sposób przemianujesz go na osiągnięty z działalności

    Jeszcze jedno przeoczyłeś :-) DG _JESZCZE_ nie ma. Chyba wystarczy
    napisać, że nalezy zapłacić taki podatek, jaki wynika z tytułu
    "zlecenia" i statusu odbiorcy.

    M.

  • 6. Data: 2004-08-16 22:23:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Aug 2004, g wrote:
    [...]
    >+ To wszystko przy zalozeniu wplywu dochodu przed faktyczną rejestracją DG,

    Acha.
    Chcesz się ewentualnie tłumaczyć z nielegalnego (nierejestrowanego)
    prowadzenia DG ? Od podatku chyba cię to nie uchroni ;)
    BTW: przy zakładaniu DG machnąłem się niechcący z datą na jednym
    z "papierów" - karnoskarbowy natychmiast wszczął postępowanie.

    >+ Czy może ten wplyw na rachunek osobisty musi zostać potraktowany skalą
    >+ podatku dochodowego dla osób fizycznych

    A skąd MY mamy wiedzieć z jakiego tytułu ten przychód ??
    Jak np. darowizna to podlega innej ustawie (ale skala też progresywna).
    Jak przestępstwo - to opodatkowaniu "dochodowemu" nie podlega :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-08-17 06:08:07
    Temat: kilka slow wyjasnien
    Od: " g" <g...@W...gazeta.pl>

    Dzieki wszystkim za wypowiedzi.
    Mocne slowa padly, przestepstwo itd.
    Spiesze z wyjasnieniami.
    Zostala zawarta umowa w ramach ktorej moja praca moze zostac wynagrodzona
    kwota X, przyjmijmy ze za posredniczenie w szczesliwym zawarciu innej umowy.
    Taka umowe moze przeciez zawrzec kazdy: od bezrobotnego do osoby prowadzacej
    DG czy w inny sposob powiazanej zaleznosciami z fiskusem.
    Interesuje mnie ze wzgledow praktycznych a wiec podatkowych podzielenie sie
    ze skarbowką ale wedlug wlasnie stawki 19% a tę najlepiej wdrodzyc majac
    wlasnie DG.
    Co jest tutaj istotne?
    Tytul osigniecia przychodu, stawka podatkowa wedlug ktorej obecnie sie
    rozliczam (w momencie naplyniecia tego przychodu), inne?

  • 8. Data: 2004-08-17 11:53:47
    Temat: Re: kilka slow wyjasnien
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Tue, 17 Aug 2004 06:08:07 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo.podatki, g
    napisał(a):

> [...]
    > Tytul osigniecia przychodu, stawka podatkowa wedlug ktorej obecnie sie
    > rozliczam (w momencie naplyniecia tego przychodu), inne?

    Czytaj ze zrozumieniem co inni napisali.
    Jeżeli zacząłeś prowadzenie DG *przed* zarejestrowaniem to skutki jak w
    poprzednich postach.

    jeżeli robiłeś to na umowę zlecienia/o dzieło to zaliczkę na podatek
    pobiera *zleceniodawca* a ty ją rozliczasz w rozliczeniu rocznym.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 9. Data: 2004-08-17 12:06:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Aug 2004, g wrote:
    [...]
    >+ Mocne slowa padly, przestepstwo itd.

    Owszem. Prowadzenie DG bez zgłoszenia jest przestępstwem :)
    Jak otrzymasz przychód i powiesz że on "z DG" podaczas kiedy
    sama czynność była przed rozpoczęciem DG to ciężko będzie ci
    się wytłumaczyć, IMHO !
    [...]
    >+ przyjmijmy ze za posredniczenie w szczesliwym zawarciu innej umowy.
    >+ Taka umowe moze przeciez zawrzec kazdy: od bezrobotnego do osoby prowadzacej
    >+ DG czy w inny sposob powiazanej zaleznosciami z fiskusem.

    Przyjmijmy. Chyba istotne będzie żeby nijak nie podpadała pod
    definicję "agencji" (z art. 758 i dalsze K.C.) - tam jest tekst
    "w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa".
    Nie mam pojęcia czy samo udowodnienie agentury bez DG już się
    komuś zdarzyło (znaczy: nie przyuważyłem wyroku :))

> [...]
    >+ Tytul osigniecia przychodu, stawka podatkowa wedlug ktorej obecnie sie
    >+ rozliczam (w momencie naplyniecia tego przychodu), inne?

    "Okres prowadzenia DG". Czyli *kiedy to robiłeś* oraz *kiedy ci
    się należała zapłata* - w DG przychody w zasadzie liczy się memoriałowo,
    czyli "w okresie którego dotyczą" (a nie "zostały zapłacone").
    Zaś same "czynności w celu uzyskiwanie przychodu z DG" są właśnie
    "prowadzeniem"... czyż nie ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)