    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [?] kilometrówka - malutkie pytanie :)
    Date: Fri, 27 Jun 2003 15:21:39 +0200

    On Fri, 27 Jun 2003, raV wrote:

    >+ > No przecież rozdzieleniu służy kilometrówka! Ponosisz koszty eksploatacji
    >+ > samochodu, ale liczysz tylko te kilometry, które wyjeździsz dla firmy i
    >+ > tylko do wysokości kilometrówki określasz koszty.
    >+
    >+ dziekuje za kolejna odpowiedz nie na temat :(

    Jesteś pewien ? ;)

    >+ nie chodzi mi jak rozdzielic liczyc kilometry

    Najwyraźniej *właśnie chcesz*, nie wiem po co !

    >+ tylko jak sie ma kwota OC+AC "wrzucona w kilometrowke"

    "Normalnie", IMHO.

    >+ skoro z gory jest zalozone ze np bede jezdzil takze tym
    >+ autem w celach prywatnych

    No toż dlatego się kilometrówką użerasz, czyż nie ?
    Zastrzegam że "samochodolog" ze mnie żaden, ale o ile zdążyłem
    się zorientować to konstrukcja kilometrówki jest prosta jak
    budowa cepa: jest to *ryczałtowy limit*, a *nie proporcja*.

    Nic nie dzielisz, nie rozdzielasz, nie liczysz ułamków.
    Liczysz *wszystkie* udokumentowane koszty.
    Osobno liczysz wartość limitu z "kilometrówki".
    Tyle ile ci z kosztów "zmieści się" w kilometrówce tyle
    wpychasz w koszty uzyskania. I nikogo nie obchodzi czy
    ówym kosztem było paliwo, nowe opony czy ubezpieczenie.
    Jak masz koszt nieudokumentowany alby wykraczasz poza
    limit - to "płacisz z własnej kieszeni" (a ściślej:
    z opodatkowanych pieniędzy) - i tyle.

    >+ czy ktos odpowie mi wreszcie :)

    Kiedy ty chcesz żeby ktoś ci odpowiedział *tak jak ty chcesz*,
    czyli żeby coś pomnożyć, podzielić, logarytm wyciągnąć... ;>
    Jak ci piszą to komentujesz że odpowiedź nie jest
    na temat :[
    Moja pewnie też nie jest ;)

    >+ pozdr

    wzajem ! - Gotfryd