  • 1. Data: 2003-06-26 06:46:45
    Temat: [?] kilometrówka - malutkie pytanie :)
    Od: "raV" <rafal_USUN_TO_@_USUN_TO_heya.pl>

    mam 1os DG KPiR VAT itd
    wlascicielem auta jest moj ojciec
    podpisalem z nim umowe uzyczenia samochodu
    prowadze "kilometrowke" i wrzucam koszty brutto z faktur za paliwo w koszta
    wczoraj kupilem OC + AC na nowy rok na to auto
    czy w zwiazku z tym skoro ubezpieczenie jest na mojego ojca (wlasciciela)
    moge ja rowniez wrzucic (podobnie jak paliwo) to ubezpieczenie w koszta? jak
    z OC i jak z AC?

    pozdrawiam
    raV

  • 2. Data: 2003-06-26 15:11:54
    Temat: Re: [?] kilometrówka - malutkie pytanie :)
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "raV" <rafal_USUN_TO_@_USUN_TO_heya.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podpisalem z nim umowe uzyczenia samochodu
    > prowadze "kilometrowke" i wrzucam koszty brutto z faktur za paliwo w

    Re : To czynisz źle. W ciężar kosztów wrzucasz jeden z wyników dwóch
    zestawień (wydatki i kilometrówka).
    Przy VAT brutto możemy uwzględniać w zestawieniach te wydatki, od których
    nie przysługuje odliczenie VAT. Pozostałe netto z odpisem VAT-u (limit
    kilometrówki nie ma tu znaczenia).

> [...]
    > moge ja rowniez wrzucic (podobnie jak paliwo) to ubezpieczenie w koszta?

    Re : Nie widzę przeciwwskazań do wpisania w zestawienie kilometrówki (nie w
    koszty)

    Pozdrawiam AR

  • 3. Data: 2003-06-27 06:56:27
    Od: "raV" <rafal_USUN_TO_@_USUN_TO_heya.pl>

> [...]
    > Przy VAT brutto możemy uwzględniać w zestawieniach te wydatki, od których
    > nie przysługuje odliczenie VAT. Pozostałe netto z odpisem VAT-u (limit

    ma sie rozumiec :) tylko źle to ująłem... dzieki

    > Re : Nie widzę przeciwwskazań do wpisania w zestawienie kilometrówki (nie
    > koszty)

    ale powiedźcie mi jak ma sie do tego prawo
    bo jezeli auto jest wciagniete w firme jako EST to no problem
    ale w przypadku auta prywatnego jak rozdzielic OC+AC dla celów
    służbowych/prywatnych ?
    to mnie wlasnie niepokoi :(

  • 4. Data: 2003-06-27 11:51:12
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > bo jezeli auto jest wciagniete w firme jako EST to no problem
    > ale w przypadku auta prywatnego jak rozdzielic OC+AC dla celów

    No przecież rozdzieleniu służy kilometrówka! Ponosisz koszty eksploatacji
    samochodu, ale liczysz tylko te kilometry, które wyjeździsz dla firmy i
    tylko do wysokości kilometrówki określasz koszty.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-06-27 12:22:26
    Od: "raV" <rafal_USUN_TO_@_USUN_TO_heya.pl>

    > No przecież rozdzieleniu służy kilometrówka! Ponosisz koszty eksploatacji
    > samochodu, ale liczysz tylko te kilometry, które wyjeździsz dla firmy i
    > tylko do wysokości kilometrówki określasz koszty.

    dziekuje za kolejna odpowiedz nie na temat :(
    nie chodzi mi jak rozdzielic liczyc kilometry
    tylko jak sie ma kwota OC+AC "wrzucona w kilometrowke"
    skoro z gory jest zalozone ze np bede jezdzil takze tym autem w celach
    prywatnych

    czy ktos odpowie mi wreszcie :)
    pozdr
    raV

  • 6. Data: 2003-06-27 13:15:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik raV napisał:

    > dziekuje za kolejna odpowiedz nie na temat :(

    Może by tak czasem pomyslec, ze odpowiedź niezgodna z naszymi
    oczekiwaniami może byc jednak prawdziwa, zwłaszcza kiedy nie mamy
    bladego pojęcia o temacie?
    Uczestnicy tej listy odpowiadaja na pytania z czystego zamiłowania i
    chęci pomagania mniej doświadzczonym.
    Nie po to żeby przekonywac kogoś kto twierdzi że "wprawdzie nie mam
    zielonego pojęcia o dodawaniu, ale 2+2 nie może byc 4, bo się nie rymuje".
    Z takim podejściem ludziom przestanie sie chcieć odpowiadać na Twoje
    pytania.

    > nie chodzi mi jak rozdzielic liczyc kilometry
    > tylko jak sie ma kwota OC+AC "wrzucona w kilometrowke"
    > skoro z gory jest zalozone ze np bede jezdzil takze tym autem w celach
    > prywatnych

    Dostałes odpowiedź - kilometrówka wyznacza limit do którego koszty są
    uznaniowo traktowane jako KUP. WSZYTKIE KOSZTY dotyczące samochodu -
    taki prezent od ustawodawcy.
    Inne graniczenia są odnoszone do sumy ubezpieczenia samochodu, nie do
    tego jak jest użytkowany.
    Czego jeszcze potrzebujesz?

    Jak Ci powiem że oprócz limitu kilometrówki masz sobie jeszcze liczyć
    stosunek km przejechanych w działalności do km przejechanych prywatnie
    (co oznacza że i te musisz ewidencjonować) i tak rozliczać ubezpieczenie
    to będziesz zadowolony?
    Nie musisz tego robic, ale skoro kilometrówka to dla Ciebie za mało
    formalności, to voila.

    Mogę Ci jeszcze coś powymyślać, mam bujną wyobraźnie, tylko powiedz...
    Może sprawdzanie poziomu paliwa w baku przed i po kazdym wyjeździe
    prywatnym? Poziomu płynu w spryskiwaczu? Stopnia zuzycia opon?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-06-27 13:21:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jun 2003, raV wrote:

> [...]
    >+ > tylko do wysokości kilometrówki określasz koszty.
    >+
    >+ dziekuje za kolejna odpowiedz nie na temat :(

    Jesteś pewien ? ;)

    >+ nie chodzi mi jak rozdzielic liczyc kilometry

    Najwyraźniej *właśnie chcesz*, nie wiem po co !

    >+ tylko jak sie ma kwota OC+AC "wrzucona w kilometrowke"

    "Normalnie", IMHO.

    >+ skoro z gory jest zalozone ze np bede jezdzil takze tym
    >+ autem w celach prywatnych

    No toż dlatego się kilometrówką użerasz, czyż nie ?
    Zastrzegam że "samochodolog" ze mnie żaden, ale o ile zdążyłem
    się zorientować to konstrukcja kilometrówki jest prosta jak
    budowa cepa: jest to *ryczałtowy limit*, a *nie proporcja*.

    Nic nie dzielisz, nie rozdzielasz, nie liczysz ułamków.
    Liczysz *wszystkie* udokumentowane koszty.
    Osobno liczysz wartość limitu z "kilometrówki".
    Tyle ile ci z kosztów "zmieści się" w kilometrówce tyle
    wpychasz w koszty uzyskania. I nikogo nie obchodzi czy
    ówym kosztem było paliwo, nowe opony czy ubezpieczenie.
    Jak masz koszt nieudokumentowany alby wykraczasz poza
    limit - to "płacisz z własnej kieszeni" (a ściślej:
    z opodatkowanych pieniędzy) - i tyle.

    >+ czy ktos odpowie mi wreszcie :)

    Kiedy ty chcesz żeby ktoś ci odpowiedział *tak jak ty chcesz*,
    czyli żeby coś pomnożyć, podzielić, logarytm wyciągnąć... ;>
    Jak ci piszą to komentujesz że odpowiedź nie jest
    na temat :[
    Moja pewnie też nie jest ;)

    >+ pozdr

    wzajem ! - Gotfryd

  • 8. Data: 2003-06-27 13:28:29
    Od: "raV" <rafal_USUN_TO_@_USUN_TO_heya.pl>

> [...]
    > Może sprawdzanie poziomu paliwa w baku przed i po kazdym wyjeździe
    > prywatnym? Poziomu płynu w spryskiwaczu? Stopnia zuzycia opon?

    dzieki :)
    ale bez przesady ;)
    pozdrawiam
    raV

  • 9. Data: 2003-06-27 13:30:43
    Od: "raV" <rafal_USUN_TO_@_USUN_TO_heya.pl>

> [...]
    > czyli żeby coś pomnożyć, podzielić, logarytm wyciągnąć... ;>
    > Jak ci piszą to komentujesz że odpowiedź nie jest

    Towbie rowniez dziekuje
    czyli reasumujac jezeli tylko kwota wyliczona z kilometrowki
    pozwala mi na to to moge odliczyc sobie w 100% OC+AC
    w samochodzie osobowym - uzyczanym do celow gosp :)
    nie wciagnietym do firmu EST

    pozdrawiam
    raV

  • 10. Data: 2003-06-27 14:55:39
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Zastrzegam że "samochodolog" ze mnie żaden, ale o ile zdążyłem
    > się zorientować to konstrukcja kilometrówki jest prosta jak
    > budowa cepa:

    I właśnie to jest najbardziej podejrzane ;-).

    Pozdrawiam,
    BaLab