  • 1. Data: 2007-06-02 06:09:03
    Temat: komputer
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    Witam.
    Czy tłumacz prowadzący działalność gospodarczą może odliczyć zakup laptopa
    za 4tys zł ?
    Chodzi mi o to, czy może to zrobić w taki sposób jak np. wydatki na telefon
    itp.
    Czy trzeba wpisywać to do środków trwałych ?
    Pozdrawiam
    owp

  • 2. Data: 2007-06-02 08:39:53
    Temat: Re: komputer
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik owp napisał:

    > Czy trzeba wpisywać to do środków trwałych ?

    Z tego co wiem jedynie do ewidencji wyposazenia (wartosc > 1500 PLNow).

    Srodki trwale odeszly chyba do lamusa, bo prog jest jakies wysoki od
    niedawna. Mozna wiec takie "popierdolki" amortyzowac jednorazowo.

    Pozdrawiam
    WM

  • 3. Data: 2007-06-02 09:08:20
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek Malina" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co wiem jedynie do ewidencji wyposazenia (wartosc > 1500 PLNow).
    >
    > Srodki trwale odeszly chyba do lamusa, bo prog jest jakies wysoki od
    > niedawna. Mozna wiec takie "popierdolki" amortyzowac jednorazowo.

    ooo a mozesz cos wiecej na ten temat napisac?jaki prog jest obecnie? bo
    chyba do niedawna bylo 3500
    pzdr
    Anax

  • 4. Data: 2007-06-02 10:03:57
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Anax WRC napisał:

    > ooo a mozesz cos wiecej na ten temat napisac?jaki prog jest obecnie? bo
    > chyba do niedawna bylo 3500

    ileśtamtysiecy Euro :)

    Ale nie wiem dokladnie.

  • 5. Data: 2007-06-02 13:11:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojtek Malina wrote:

    > ileśtamtysiecy Euro :)
    >
    > Ale nie wiem dokladnie.

    To sprawdź i napisz.

  • 6. Data: 2007-06-02 13:44:44
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik cef napisał:

    > To sprawdź i napisz.

    A ile płacisz?

  • 7. Data: 2007-06-02 14:45:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojtek Malina wrote:

    > A ile płacisz?

    Ja nie muszę.
    To raczej Ty nie doczytałeś kogo dotyczy
    te ileśtamtysięcy i bredzisz tu o odejściu
    środków trwałych do lamusa.

  • 8. Data: 2007-06-02 14:55:52
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik cef napisał:

    > Ja nie muszę.
    > To raczej Ty nie doczytałeś kogo dotyczy
    > te ileśtamtysięcy i bredzisz tu o odejściu
    > środków trwałych do lamusa.

    a na jakiej podstawie wnosisz, ze pytajacego nie dotycza? moze jest
    mikro i korzysta z pomocy de minimis? nie jestem wrozka - pokazuje
    tylko, ze to, iz srodki trwale to kazdy zakup pow. 3500 nie jest prawda.

  • 9. Data: 2007-06-02 16:33:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojtek Malina wrote:

> [...]
    > mikro i korzysta z pomocy de minimis? nie jestem wrozka - pokazuje
    > tylko, ze to, iz srodki trwale to kazdy zakup pow. 3500 nie jest

    To raczej kwestia jego amortyzacji z podniesioną poprzeczką
    amortyzacji jednorazowej, ale nie zmienia to faktu,
    że pozostanie to środkiem trwałym.
    Wnosisz jakieś dziwne teorie o zniknięciu środków trwałych,
    tak jakbyś nie rozumiał, że to nie wartość
    decyduje o tym czy coś jest środkiem trwałym czy nie.
    Środki trwałe nie zniknęły - środkiem trwałym może zostać też
    przedmiot warty znacznie mniej niż 3500 -
    zasady kwalifikacji się nie zmieniły.

  • 10. Data: 2007-06-02 21:43:17
    Od: "owp" <o...@g...pl>

> [...]
    > Środki trwałe nie zniknęły - środkiem trwałym może zostać też
    > przedmiot warty znacznie mniej niż 3500 -
    Chodzi o biuro tłumaczeń. Roczne dochody 20-30tys zł.
    Czy komputer (4000zł brutto) w takim przypadku trzeba wpisywać jako środek
    trwały ?
    Jeśli nie to czy wystarczy tylko wpisać do PKPiR ?
    Pzdr
    owp