  • Data: 2005-05-11 21:15:37
    Temat: Re: komputer - osoba fizyczna --> DG
    Od: "Greg" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > maszyny i urządzenia... nazywane środkami trwałymi" !!
    >
    > Od czasu jak czytam grupę (gdzieś 2000/2001) nikt nigdy nie
    > podważył owych wniosków zapodawanych wtedy przez Orkę.

    > Nie widzę innej możliwości uznania za KUP !

    Sytuacja wygląda tak, że oddzielnie kupowane były:
    - komputer (mam paragon),
    - monitor (nie mam paragonu; monitor kupiony od osoby fizycznej - płacone
    przelewem, w którego tytule znajduje się dokładny opis marki i modelu
    monitora),
    - drukarka (zgubiłem paragon).

    Podsumowując: Czy będzie OK, jeśli przyjmę następujący scenariusz:

    Wszystkie trzy "komponenty" łączę w jedną całość pt. "zestaw komputerowy".
    Taki zestaw wyceniam w następujący sposób:
    1) komputer - wg ceny nabycia z paragonu,
    2) monitor:
    - wg ceny nabycia zgodnej z potwierdzeniem przelewu czy,
    - wg ceny rynkowej takiego samego monitora (jeśli tak, to jak ją ustalić?
    Mogą być ceny na allegro?) czy,
    - wg ceny rynkowej takiego samego ale nowego monitora (cena sklepowa).
    3) drukarka - j.w.

    Wartość zestawu nie przekroczy 3500 PLN. Wpisuję go do EŚT oraz dokonuję
    jednorazowego odpisu amortyzacyjnego, który zaliczam w KUP.

    Czy wszystko jest OK?

    Pozdrawiam
    Greg.