  • 1. Data: 2003-02-13 18:17:37
    Temat: komputery wytworzone
    Od: "Ewa" <d...@p...incorekt.pl>

    Witam
    Proszę o radę jak wprowadzić na stan, czy tylko do ewidencji wyposażenia, czy też do
    środków trwałych.
    Prowadzę jednoosobową DG, prowadzę KPiR i jestem VAT-wcem.
    Komputery wytworzone przez siebie.
    Mam 7 komputerów z monitorem i system win, każdy zestaw jest wart poniżej 3500 zl.
    Komputery były złożone z częściowo z własnych podzespołów i z podzespołów
    zakupionych na fakturę VAT, monitory kupione bez rachunku, dwa własne, pozostałe na
    giełdzie, oprogramowanie z akcesoriami na fakturę VAT. Dwa zestawy są poniżej 1500
    zł. Do tego jeden komputer z monitorem posiadam na zasadzie użyczenia.
    Za wszelkie rady bardzo dziękuje.

  • 2. Data: 2003-02-14 10:24:30
    Temat: Re: komputery wytworzone
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Ewa" <d...@p...incorekt.pl> wrote in message
[...]
    -------------------------------------

    Vat od czesci odlicza pan w miesiacu zakupu.
    Gdy "wytworzy" Pan "we wlasnym zakresie" ST (czyli ow komputer).
    Wyznacza jego wartosc poczatkowa i od pana decyzji zalezy
    co dalej.Zamortyzowac jednorazowo czy nie.

    Art. 22d.
    1. Podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od składników mająt-
    ku, o których mowa w art. 22a i 22b, których wartość początkowa,
    określona
    zgodnie z art. 22g, nie przekracza 3 500 zł; wydatki poniesione na ich
    nabycie
    stanowią wówczas koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do
    używania.
    2. Składniki majątku, o których mowa w art. 22a-22c, z wyłączeniem
    składników
    wymienionych w ust. 1, wprowadza się do ewidencji środków trwałych oraz
    wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z art. 22n, najpóźniej w
    miesiącu
    przekazania ich do używania.

    Godfryd tlumaczyl mi kiedys, ze jest cos o zaliczaniu badz niezaliczaniu
    do ST w ustawie. Kiedys bylo, ale ja teraz tego nie widze.

    Wg mnie skladnkow majatku MINO ze sa ST nie wopisuje sie do ewidencji
    ST zgodnie z punktem 2. Rozporzadzenie dotyczace KPiR nakazuje umieszczac je
    EW jesli ich wp jest wieksza niz 1500

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-14 10:44:23
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl>

    > Vat od czesci odlicza pan w miesiacu zakupu.
    ^^^^^
    > Gdy "wytworzy" Pan "we wlasnym zakresie" ST (czyli ow komputer).
    ^^^^^
    Bogusławie pytanie zadawała raczej PANI Ewa ;)
    pzdr
    seba

  • 4. Data: 2003-02-15 15:50:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Feb 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Godfryd tlumaczyl mi kiedys, ze jest cos o zaliczaniu badz niezaliczaniu
    >+ do ST w ustawie. Kiedys bylo, ale ja teraz tego nie widze.

    Popatrz na to u góry: jeśli spełnia wymogi ŚT (>1 rok, nie jest towarem
    ani materiałem itp) oraz ma <3500 zł to czasami (>1500zł) musisz
    wpisać do EW. IMHO - możesz uznać że to wyposażenie.
    Mówiąc inaczej - *nie uznać* za ŚT.
    Takim pojęciem (niezaliczenia do ŚT) posłużył się zresztą minister:
    w "słowniczku" rozporządzenia znajdziemy:
    +++
    § 3. Określenia użyte w rozporządzeniu oznaczają:
    [...]
    7) "wyposażenie" - rzeczowe składniki majątku, związane z wykonywaną
    działalnością, nie zaliczone, zgodnie z przepisami ustawy o podatku
    dochodowym, do środków trwałych,
    ---

    >+ Wg mnie skladnkow majatku MINO ze sa ST nie wopisuje sie do ewidencji
    >+ ST zgodnie z punktem 2.

    I słusznie. Z zastrzeżeniem: *MOŻNA* nie wpisywać i traktować
    tak, jak "środki nietrwałe" :)
    Ale również można wpisać do ŚT.

    >+ Rozporzadzenie dotyczace KPiR nakazuje umieszczac je
    >+ w EW jesli ich wp jest wieksza niz 1500

    Prawda. Aczkolwiek tylko o ile nie zostały zaliczone do ŚT :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-02-17 11:49:54
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > ani materiałem itp) oraz ma <3500 zł to czasami (>1500zł) musisz
    > wpisać do EW. IMHO - możesz uznać że to wyposażenie.

    dla mnie to "za madre".

    Ja widze o wprowadzaniu do ewidencji i nie widze w tym paragrafie zadnej
    dowolnosci.
    jesli POWYZEJ wprowadza sie.
    Jeli ponizej mozna "nie amortyzowac".
    Na moj inzynierski rozum sa to Skladniki majatku nie podlegajace
    amortyzacji.
    a nie "nie zaliczone" do ST.

> [...]
    > 7) "wyposażenie" - rzeczowe składniki majątku, związane z wykonywaną
    > działalnością, nie zaliczone, zgodnie z przepisami ustawy o podatku

    Czyli mamy balagan jak zwykle.
    Bo ustawa nic nie mowi o nie zaliczaniu...

    > I słusznie. Z zastrzeżeniem: *MOŻNA* nie wpisywać i traktować
    > tak, jak "środki nietrwałe" :)
    > Ale również można wpisać do ŚT.

    Ustawa podatkowa mwi co inego...
    do ew ST wpisuje sie skladniki majatku Z WYLACZENIEM tych,
    ktore niepodlegaja amortyzacji.

    > Prawda. Aczkolwiek tylko o ile nie zostały zaliczone do ŚT :)

    No wpasnie

    Pozdrowienia.

    Boguslaw