  • 1. Data: 2003-02-13 14:29:03
    Temat: podatek od zaliczki
    Od: "Maja" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    W ubieglym roku otrzymalam zaliczke - 20% za usluge, ktora miala byc
    wykonana w nastepnym miesiacu. Niestety klient zrezygnowal z uslugi ale
    zgodnie z umowa zaliczka przepadala na moja rzecz.
    Teraz moje pytanie: czy powstaje obowiazek podatkowy, a jesli tak to kiedy
    powstaje obowiazek podatkowy w podatku dochodowym, a kiedy w vat?

    pozdrawiam Maja

  • 2. Data: 2003-02-14 20:06:00
    Temat: Re: podatek od zaliczki
    Od: "Maja" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Teraz moje pytanie: czy powstaje obowiazek podatkowy, a jesli tak to kiedy
    > powstaje obowiazek podatkowy w podatku dochodowym, a kiedy w vat?

    Czy nikt nie potrafi mi powiedziec czy powinnam odprowadzic podatek
    dochodowy od tej zaliczki?
    Bede bardzo wdzieczna za pomoc.

    --
    pozdrawiam Maja

  • 3. Data: 2003-02-15 17:06:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Feb 2003, Maja wrote:

    >+ > W ubieglym roku otrzymalam zaliczke - 20% za usluge, ktora miala byc
    >+ > wykonana w nastepnym miesiacu. Niestety klient zrezygnowal z uslugi ale
    >+ > zgodnie z umowa zaliczka przepadala na moja rzecz.

    No to ja protestuję: w myśl "innych ustaw" (czytaj: KC) takie
    coś zadziałało jak "zadatek" ! Czy jakbyś przypadkiem ty nie
    wywiązała się z umowy to miałaś zwrócić podwójnie ?

> [...]
    >+
    >+ Czy nikt nie potrafi mi powiedziec czy powinnam odprowadzic podatek

    Powiem tak: zdziwiłbym się jakby nie należało ;)
    A poważniej: to pomyślmy *czym* jest odebrana zaliczka ?
    Wystawiałaś jakiś dokument na nią ? Pytam, bo sądzę że nie fakturę :],
    więc może to będzie UoPDoOF:
    +++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    3) otrzymane odszkodowania, jeżeli ich wysokość lub zasady ustalania
    wynikają wprost z przepisów odrębnych ustaw lub przepisów wykonawczych
    wydanych na podstawie tych ustaw, z wyjątkiem:
    g) odszkodowań wynikających z zawartych umów lub ugód,
    ---

    Jeśli tak (odszkodowanie) - to przychód chyba z momentem zerwania
    umowy, a VATowi *zdaje się* odszkodowania nie podlegają.

    pzdr, Gotfryd