    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: konto bankowe a US
    Date: Thu, 1 Apr 2004 23:52:19 +0200

    On Thu, 1 Apr 2004, bwaszczak wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    >+ >ok.
    >+ ok.

    Oczywiście :)

    >+ Zgodnie z art. 13 ustawy prawo o działalności gospodarczej.

    Owszem. I z tego NIE wynika:
    - że każdy potrzebuje konta (całkiem sporo DG uzyskuje znaczące
    dochody z *małych* płatności od wielu klientów !)
    - że konto jest potrzebne do płacenia ZUSu i podatków.
    Przepis znam skoro powoływałem się na kwoty w nim wyrażone
    w poście obok :)

    >+ >>+ > Bo myślałem że tylko *nakaz operacji na koncie* dla *dużych sum*
    >+ >>+ > wg PDG jest "przymusowy"... ;)
    >+ >>+
    >+ >>+ Określa to ustawa o działalności gospodarczej

    Owszem. Zwracam uwagę na słowo "tylko": IMO w sposób oczywisty
    oznacza to "nie wszyscy" !

    >+ > A to jestem zaszokowany: trzeba, bo nie znam.
    >+
    >+ Żartowniś ;)

    Bynajmniej :) !
    Przypomnę cytat do którego to się odnosiło:
    +++
    >+ oraz przepisach dotyczących opłat na ZUS i skarbowych, których
    >+ wymieniać chyba nie trzeba
    ---

    Jakie to przepisy j.w. nakazują dokonywać zapłaty z *firmowego*
    konta, jeśli prowadzący nie zatrudnia ludzi (i nie jest to S.C.) ?

    Bo znane mi nakazują *jedynie* dokonywać przelewu. Z braku
    wskazania (takiego jak w PDG) trzeba uznać że wolno z *dowolnego*
    konta.
    Powołane GP i RP również tłumaczyły dlaczego nie musi być to konto
    firmowe, a może być osobiste.

    Jakby podatnikiem była DG (tak jest przy VAT w S.C. !) no to
    nie wątpię iż musi płacić "z własnego konta". Niewątpliwie
    również należy rozważać czy podatki "za innych" (przez płatnika
    np. PIT-4) muszą być płacone z konta "firmowego" - pewnie tak.
    Ale *za siebie* ?

    >+ > Bo ja myślałem że PIT i ZUS są "oczywiście osobiste", VAT w 1-os
    >+ > DG też :)

    Niniejszym nadal nie wiem czy *istnieją* (IMHO nie, ale kika razy
    doświadczyłem własnej omylności) takie przepisy i czy je wskażesz...
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)