  • 11. Data: 2004-03-31 18:56:11
    Temat: Re: konto bankowe a US
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    Użytkownik "toster" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:c4f3hb$1ths$1@news.mm.pl...

    > :-) lenistwo przypisywałem wyłącznie sobie.

    to cos nie tak odczytalam chyba, no coz zmeczona jestem?

    > Bliżej mi do wnuków - córka kończy już studia;-)

    ups..... i hihihi
    pozostaje mi zyczyc gromadki malo stresujacych wnuczat za jakies kilka
    latek....

    > Pozdrawiam
    > Tomek

    pozdrowionka
    Ewa zastanawiajaca sie dlaczego mlodszy malolat jeszcze nie spi...

    *to co powyzej to prywatna opinia o zabarwieniu malo obiektywnym*

  • 12. Data: 2004-03-31 19:22:04
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > ups..... i hihihi
    > pozostaje mi zyczyc gromadki malo stresujacych wnuczat za jakies kilka
    > latek....

    No cóż, nie pali się. I bez tego się nie wysypiam;-)

    Pozdrawiam i życzę dobrych snów:-)

    Tomek

  • 13. Data: 2004-03-31 20:28:28
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    toster <t...@w...pl> wrote:
    > Z dyskusji, tu zresztą, prowadzonych, wynika, że jednak niekoniecznie.
    > Chociaż mieć konto firmowe np. w mbanku, to same korzyści, w porównaniu do
    > innych kont (np. darmowe przelewy do ZUS i US) więc nie wiem czemu miałoby
    > służyć bronienie się przed jego założeniem.

    Szczerze mówiąc mnie to by cieszyło. Bo ja mam np. taki problem - czasem
    za towar zamawiany za granicą musze zapłacić kartą. W mBanku taka eKarta
    do konta osobistego kosztuje chyba 30 zł rocznie. Niestety nie dają jej
    do konta firmowego. No a w innym banku wypukła karta to już ze 100-150
    zł rocznie. Więc płacę tą eKartą od osobistego i zastanawiam się, kiedy
    ktoś się do mnie o to przyczepi...

    P.

  • 14. Data: 2004-03-31 21:13:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Mar 2004, a&e wrote:

    >+ ulomnosc moja nie pozwala na zlokalizowanie ustawy badz zarzadzenia, ale
    >+ gdzies tam czytalam ze jest przepis wymuszajacy posiadanie konta firmowego

    *Jesli dokonuje się transakcji na kwoty przekraczające progi*.
    Jest w PDG :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 15. Data: 2004-03-31 21:14:16
    Od: bwaszczak <b...@g...pl>

    Piotrze,
    poszukaj sobie w googlach jak dużo jest postów dot. tego tematu.
    Tak-znaczy musi założyć konto dla DG.
    pozdrawiam,
    Beata
    P.S. a kawkę z przyjemnością proszę

  • 16. Data: 2004-03-31 21:47:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Mar 2004, bwaszczak wrote:

    >+ Piotrze,
    >+ poszukaj sobie w googlach jak dużo jest postów dot. tego tematu.

    A jest. Przy okazji: dałoby się załatwić "odpowiadanie pod" ?
    Ułatwia komentowanie czasami...

    >+ Tak-znaczy musi założyć konto dla DG.

    *ZAWSZE* ?
    Czyli prowadząc po założeniu DG przez pewien czas (co prawda
    krótki) bez konta popełniłem wykroczenie czy przestępstwo i z którego
    przepisu ?
    Bo myślałem że tylko *nakaz operacji na koncie* dla *dużych sum*
    wg PDG jest "przymusowy"... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał, powątpiewający w słuszność pomysłu "zawsze

  • 17. Data: 2004-03-31 22:03:39
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > *Jesli dokonuje się transakcji na kwoty przekraczające progi*.
    > Jest w PDG :)

    Liczyłem, że nadejdziesz z odsieczą:-)
    Tomek

  • 18. Data: 2004-04-01 04:18:59
    Od: bwaszczak <b...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A jest. Przy okazji: dałoby się załatwić "odpowiadanie pod" ?
    > Ułatwia komentowanie czasami...

    Spróbuję się poprawić

> [...]
    > przepisu ?
    > Bo myślałem że tylko *nakaz operacji na koncie* dla *dużych sum*

    Określa to ustawa o działalności gospodarczej oraz przepisach
    dotyczących opłat na ZUS i skarbowych, których wymieniać chyba nie trzeba

    pozdr. z rana
    Beata

  • 19. Data: 2004-04-01 05:52:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "bwaszczak" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Określa to ustawa o działalności gospodarczej oraz przepisach
    > dotyczących opłat na ZUS i skarbowych, których wymieniać chyba nie trzeba
    > pozdr. z rana
    > Beata

    Wymieniać nie trzeba, ale warto przeczytać :-)
    W żadnej z tych ustaw nie nakazano
    KAŻDEMU prowadzącemu DG posiadania konta
    gospodarczego.

  • 20. Data: 2004-04-01 06:19:26
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    Nie masz racji. Nie ma żadnego przepisu NAKAZUJĄCEGO osobie prowadzacej
    działalnosc posiadanie konta. Jeżeli znasz jakiś to podaj. Są jedynie
    przepisy nakazujące pewne płatności w formie bezgotówkowej. To nie jest
    tożsame z OBOWIĄZKIEM posiadania konta.