    From: "SDD" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: konto firmowe
    Date: Wed, 28 Jan 2009 19:39:57 +0100

    Użytkownik "Piotr" <h...@y...com> napisał w wiadomości
    news:glq5qc$39r$1@news.vectranet.pl...

    > Chodzi głównie o koszty (przelewów, prowadzenia) które dla konta priv są
    > znacznie tańsze).

    Zaloz sobie w mBanku. Kosztuje zero zlotych. Jak sie troche kasy od
    kontrahentow uzbiera, to sobie zrob przelew (1 zl) na osobiste w mBanku i
    tam ju zrozdysponowuj do woli.
    Z firmowego masz darmowe przelewy do ZUS i US.
    Dodatkowo, oprocz mBiznes konta zaloz sobie mBiznes Maxa - i tam kaz kase
    wplacac odbiorcom - jest to rachunek oprocentowany.
    Wedlug mnie przy dzisiejszej ofercie bankow uzywanie konta osobistego w
    celach firmowych jest bez sensu... - no chyba, ze ma Ci ono sluzyc tylko do
    wplat do ZUS czy US a nie do przyjmowania naleznosci od kontrahentow... Ale
    i tak z RORow przewaznie wplaty na ZUS i US sa platne.
    Poza tym, jak bedziesz mial osobno firmowe a osobno osobiste, to zawsze
    osobiste bedzi echronione przed egzekucja - w sytuacji, gdy bedziesz
    wykorzystywal osobiste jako formowe, to nie wiem, czy kwota wolna od zajecia
    bedzie sie liczyla...

    Pozdrawiam
    SDD