  • 1. Data: 2009-01-28 18:24:39
    Temat: konto firmowe
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam

    Znalazłem coś takiego:
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/14062,konto-nie-
    musi-byc-firmowe.html

    Czy przywoływana ustawa zmieniła się w tym zakresie?
    Czy ktoś może mi w końcu wskazać jak to jest: musi być firmowe czy nie dla
    1os. DG.
    Chodzi głównie o koszty (przelewów, prowadzenia) które dla konta priv są
    znacznie tańsze).
    Gdzie praktycznie mogą pojawić się problemy w związku brakiem konta
    firmowego?

    Z innej beczki: czy skoro w 1osDG cały dochód firmy to mój dochód tzn. że do
    celów prywatnych będę mógł sobie wybierać z konta firmowego (o ile założę)
    kiedy chcę i ile chcę?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-01-28 18:33:58
    Temat: Re: konto firmowe
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    Piotr pisze:

> [...]
    > znacznie tańsze).
    > Gdzie praktycznie mogą pojawić się problemy w związku brakiem konta

    Większość banków, jak nie wszystkie zabrania korzystania z kont
    osobistych w celu prowadzenia działalności gospodarczej.

    > Z innej beczki: czy skoro w 1osDG cały dochód firmy to mój dochód tzn. że do
    > celów prywatnych będę mógł sobie wybierać z konta firmowego (o ile założę)
    > kiedy chcę i ile chcę?

    tak

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 3. Data: 2009-01-28 18:39:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <h...@y...com> napisał w wiadomości

    > Chodzi głównie o koszty (przelewów, prowadzenia) które dla konta priv są
    > znacznie tańsze).

    Zaloz sobie w mBanku. Kosztuje zero zlotych. Jak sie troche kasy od
    kontrahentow uzbiera, to sobie zrob przelew (1 zl) na osobiste w mBanku i
    tam ju zrozdysponowuj do woli.
    Z firmowego masz darmowe przelewy do ZUS i US.
    Dodatkowo, oprocz mBiznes konta zaloz sobie mBiznes Maxa - i tam kaz kase
    wplacac odbiorcom - jest to rachunek oprocentowany.
    Wedlug mnie przy dzisiejszej ofercie bankow uzywanie konta osobistego w
    celach firmowych jest bez sensu... - no chyba, ze ma Ci ono sluzyc tylko do
    wplat do ZUS czy US a nie do przyjmowania naleznosci od kontrahentow... Ale
    i tak z RORow przewaznie wplaty na ZUS i US sa platne.
    Poza tym, jak bedziesz mial osobno firmowe a osobno osobiste, to zawsze
    osobiste bedzi echronione przed egzekucja - w sytuacji, gdy bedziesz
    wykorzystywal osobiste jako formowe, to nie wiem, czy kwota wolna od zajecia
    bedzie sie liczyla...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-01-28 21:09:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 28 styczeń 2009 19:39
    (autor SDD
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <glq8ps$g3p$1@news.onet.pl>):
> [...]
    > Dodatkowo, oprocz mBiznes konta zaloz sobie mBiznes Maxa - i tam kaz kase
    > wplacac odbiorcom - jest to rachunek oprocentowany.

    Oczywiście popieram w pełni mBank, ale biznes kosztuje drożej niż ekonto,
    więc nadal myśl przewodnia Piotra pozostaje w mocy.

> [...]
    > do wplat do ZUS czy US a nie do przyjmowania naleznosci od kontrahentow...

    Poza przyjmowaniem jest jeszcze dokonywanie płatności. Jak się ma ich dużo,
    to można nieźle w mBiznesie zapłacić prowizji.

> [...]
    > osobiste bedzi echronione przed egzekucja - w sytuacji, gdy bedziesz
    > wykorzystywal osobiste jako formowe, to nie wiem, czy kwota wolna od

    No to sprawdź :D eKonto mBankowe też ci zajmą.
    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 5. Data: 2009-01-28 23:37:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Oczywiście popieram w pełni mBank, ale biznes kosztuje drożej niż ekonto,
    > więc nadal myśl przewodnia Piotra pozostaje w mocy.

    Jesli chodzi o PRZYJMOWANIE platnosci, to IMHO najlepiej jesty miec osobne
    konto - i lepiej, by to bylo konto firmowe - np. mBiznes Konto + mBiznes
    Max - i te konta zglosic na NIP-1.

    Pieniadze, ktore otrzymasz na te konta - jako Twoje wlasne i osobiste
    pieniadze, sobie moesz spokojnie i w zgodzie z wszelkimi regulaminami i
    przepisami przelac na e-Konto i z niego dokonywac najrozneijszych
    platnosci - osobistych i firmowych (nadwyzki lokujac na eMaxach i eMaxach
    Plusach).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-01-29 08:25:10
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

> [...]
    >
    > Z innej beczki: czy skoro w 1osDG cały dochód firmy to mój dochód tzn. że
    > do celów prywatnych będę mógł sobie wybierać z konta firmowego (o ile

    to ja przy okazji, czy moge w trakcie mieisca przelewac sobie w firmowego na
    osobiste (np w alior) kwoty ktore zamierzam pozniej zaplacic w ramach
    podatku czy
    zusu, a pod koniec miesiaca z osobistego przelewac na wlasne firmowe by
    znich puszczac te przelewy ?
    (manewr po to by na odsetkach zarobic, zawsze to jest piwo lub wiecej na
    koneic miesiaca)

    --
    http://szacuneczek.org.pl - oprogramowanie dedykowane, aplikacje internetowe
    pisane na zlecenie, oraz oprogramowanie do e-handlu

  • 7. Data: 2009-01-29 09:08:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-29, Kotlet mielony <w...@d...mnie> wrote:

    [...]

> [...]
    > osobiste (np w alior) kwoty ktore zamierzam pozniej zaplacic w ramach
    > podatku czy zusu, a pod koniec miesiaca z osobistego przelewac na wlasne

    Jak prowadzisz samodzielnie DG to możesz.
    To są Twoje pieniądze.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2009-01-29 09:41:19
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    > On 2009-01-29, Kotlet mielony <w...@d...mnie> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jak prowadzisz samodzielnie DG to możesz.
    > To są Twoje pieniądze.

    i robic przelew z osobistego na firmowe tez bez zdanego uszczerbku ?

  • 9. Data: 2009-01-29 09:42:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kotlet mielony pisze:

    > i robic przelew z osobistego na firmowe tez bez zdanego uszczerbku ?

    Tak. Na odwrót również.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-01-29 16:20:57
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    To brnąc dalej: czy ktoś ma konto w ING i jakieś doświadczenia?
    IMO mają całkiem ciekawą ofertę: prowadzenie 0, przelewy 1zł, prowadzenie
    rachunku euro 19zł, przelewy 5(SEPA) lub 20zł
    Wybór banków teoretycznie jest duży, ale jak wezmę swoje kryteria pod uwagę
    to krąg mi się bardzo zawęża.
    Złotówki - nie ma problemu - większość banków ma znośną ofertę ale jeśli
    chodzi o euro to już zaczynają się spore koszty (jak dla mnie).
    Chyba się jutro przejdę żeby dowiedzieć się więcej.

    Pozdrawiam
    Piotr