  • 21. Data: 2002-07-20 02:02:51
    Temat: Re: konto firmowe a prywatne
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 17 Jul 2002 22:24:22 +0200), "Szymon"
    <w...@p...com> był(a) napisał(a):

    >Powiedzmy, ze zakladam DG jednoosobowa. Bedzie ona opierala sie na
    >dzialalnosci wysylkowej, a naleznosc pobieram przelewem. Czy musze posiadac
    >konto firmowe,

    Tak.

    >czy tez moge przeznaczyc na ten cel konto prywatne?

    Nie.

    >praktyce i tak z konta firmowego chcialbym przelewac na prywatne, a jego
    >posiadanie jest w zasadzie ekonomicznie zupelnie nieuzasadnione.

    mBank. Zero opłat. Ekonomicznie uzasadniony, zwłaszcza w tak
    nieskoplikowanym użyciu. Jak dasz sobie jeszcze prywtane kont w mBanku
    to wogóle odlot.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 22. Data: 2002-07-20 02:06:12
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 19 Jul 2002 07:59:20 +0200), "Mich"

    >a skąd wynika ten obowiazek ?
    >na pewno nie z przepisów podatkowych !

    Choćby z regulaminów bankowych i chyba nawet z Prawa Bankowego.

  • 23. Data: 2002-07-20 02:06:58
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 19 Jul 2002 11:53:04 +0200), "Mich"

    > no a co sie stanie takiego jakbym
    >jezeli na przelewie beda wlasciwe dane podatnika i informacja za co sie
    >wplaca - bedzie OK

    Do cazasu najbliższego zorientowania się przez US i wlepionej kary.

  • 24. Data: 2002-07-20 02:07:41
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 19 Jul 2002 11:35:21 +0200), "Szymon"
    <w...@p...com> był(a) napisał(a):

    >posiadam prywatne konto w mBanku... nie korzystalem, ale zdaje sie, ze mam
    >tam opcje "przelew do ZUS". Czyli cos jednak z prywatnego tez daje sie
    >regulowac...

    ZUS za siebie tak. Ale np. VAT wymaga konta firmy. Dochodowy --
    dyskusyjna sprawa.

  • 25. Data: 2002-07-20 03:24:58
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 20 Jul 2002 04:06:12 +0200, w
    <c...@4...com>, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Dnia pewnego pięknego (Fri, 19 Jul 2002 07:59:20 +0200), "Mich"

    > Choćby z regulaminów bankowych i chyba nawet z Prawa Bankowego.

    Proszę o cytat.

  • 26. Data: 2002-07-20 03:25:19
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 20 Jul 2002 04:07:41 +0200, w
    <c...@4...com>, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > ZUS za siebie tak. Ale np. VAT wymaga konta firmy.

    Bo?

  • 27. Data: 2002-07-20 03:25:34
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 20 Jul 2002 04:06:58 +0200, w
    <c...@4...com>, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Do cazasu najbliższego zorientowania się przez US i wlepionej kary.

    ROTFL.

  • 28. Data: 2002-07-20 06:16:19
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Mich" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ha - ha - ha ...widze, ze mam być ostatnia Belką lub Kłodą nadziei w razie
    > czego...
    > lepiej powołaj sie na tresc i litere :-)

    eee... proszem Pani Fiskusowki, toc Mich na grupie mowil, co nie, ze jednak
    mogie jak chcem...

    :-)

  • 29. Data: 2002-07-20 06:22:49
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > mBank. Zero opłat. Ekonomicznie uzasadniony, zwłaszcza w tak
    > nieskoplikowanym użyciu. Jak dasz sobie jeszcze prywtane kont w mBanku
    > to wogóle odlot.

    Uzytkowanie karty place, przelewy place. W tym banku mam prywatne, obie
    wspomniane wczesniej operacje sa free. Niemniej zgadzam sie, ze ogolnie
    tanio. Natomiast problem raczej polega na tym, ze moge udostepniac klientom
    prywatne: bzwbk, mbank, lukas, inteligo, lgnet i za zadne prywatnie nie
    place, ani karty do nich, ani przelewy. Klient moze wiec albo wplacic
    przelewem (np.mbank-mbank), albo gotowkowo (placowka lukas i bzwbk), przez
    co nie placi prowizji i ma wygode w wyborze. Majac tyle kont firmowych to
    jednak pare zl bym za nie placil. Majac jedno w mBanku - np. osoba fizyczna
    bez konta juz nie moze wplacic w placowce (od razu na rachunku i 0zl
    prowizji), ale musi przelewem (np. 3zl i 5-7dni idzie przez poczte).

    pzdr

  • 30. Data: 2002-07-20 09:04:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Uzytkowanie karty place, przelewy place.

    A Ty byś chciał wszystko za darmo :-)

> [...]
    przez
    > co nie placi prowizji i ma wygode w wyborze.

    To chcesz mieć tyle kont
    prywatnych/firmowych ile mają Twoi klienci?
    I to wszystko tylko po to, żeby im ułatwić życie?
    Chyba czegoś nie rozumiem.

    CEZ