  • 31. Data: 2002-07-20 13:22:25
    Temat: Re: konto firmowe a prywatne
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Jul 2002, Radosław Popławski wrote:
    [... Tristan Alder ...]
    >+ > > no a co sie stanie takiego jakbym
    >+ > >> przelew do US zlecil nie z firmowego, a prywatnego?
    >+ > >> pzdr
    >+ > >jezeli na przelewie beda wlasciwe dane podatnika i informacja za co sie
    >+ > >wplaca - bedzie OK
    >+ >
    >+ > Do cazasu najbliższego zorientowania się przez US i wlepionej kary.
    >+
    >+ ROTFL.

    W kwestii formalnej: ile razy, w jakim banku i jakie kwoty testowałeś ?
    O przypadki "bezegzekucyjnego" :) płacenia podatku dochodowego
    od małodochodowej DG (ryczałt bez VAT) słyszałem.
    Argument że "akurat przenoszę konto" (półtorej roku, ale to
    dlatego że mi jest mało potrzebne :)) też mi jest znany :)
    Ale... czy jakiś KPiR+VAT z działalnością "podstawową" (tj.
    nie dorabia a *zarabia* na DG) zechce potwierdzić że płaci
    z osobistego bez zacięć ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 32. Data: 2002-07-20 13:27:39
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Jul 2002, cef wrote:
    [...nie_pamiętam_komu...]
    >+ > place, ani karty do nich, ani przelewy. Klient moze wiec albo
    [...]
    >+ To chcesz mieć tyle kont
    >+ prywatnych/firmowych ile mają Twoi klienci?
    >+ I to wszystko tylko po to, żeby im ułatwić życie?
    >+ Chyba czegoś nie rozumiem.

    Ja tam się nie dziwię :)
    Z punktu widzenia klienta czasami byłoby *bardzo* wygodnie,
    jakby w bankach które mają księgowanie online (chyba wszystkie
    internetowe ?) móc wpłacić i towar wyjeżdza najbliższym
    kurierem. A jak kolega pisał że chce sprzedawać towary
    po 20..30 zł to może mieć jak najbardziej rację !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 33. Data: 2002-07-20 17:28:58
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> wrote:
    > Ale... czy jakiś KPiR+VAT z działalnością "podstawową" (tj.
    > nie dorabia a *zarabia* na DG) zechce potwierdzić że płaci
    > z osobistego bez zacięć ?

    Ja potwierdzam,ale tylko w kwestii podatku dochodowego.Robię to już
    ładnych parę lat i jedyne przeszkody miałem ze strony banku.Po prawie
    "ręcznym" wyjaśnieniu problemy znikły.Ze strony US żadnych
    niespodzianek.
    Jacek

  • 34. Data: 2002-07-21 09:53:36
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 20 Jul 2002 15:22:25 +0200, w
    <P...@i...stanpo
    l.com.pl>, Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisał(-a):

    > W kwestii formalnej: ile razy, w jakim banku i jakie kwoty testowałeś ?

    Średnie.

> [...]
    > Ale... czy jakiś KPiR+VAT z działalnością "podstawową" (tj.
    > nie dorabia a *zarabia* na DG) zechce potwierdzić że płaci

    Podatek PIT jest podatkiem osobistym, nawet nie musi być związany z DG
    (np. podatek od wynajmu). VAT w przypadku jednosobowej DG też jest
    osobistym.

  • 35. Data: 2002-07-22 22:47:06
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 20 Jul 2002 05:24:58 +0200), Radosław
    Popławski <r...@a...net.pl> był(a) napisał(a):

    >Proszę o cytat.

    Nie udawaj Waćpan żeś grupy o bankach nie czytywał i nagle nowością
    dla Waćpana jest niemożność używania prywatnych rachunków do czynności
    związanych z firmą.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 36. Data: 2002-07-22 22:54:33
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 20 Jul 2002 08:22:49 +0200), "Szymon"
    <w...@p...com> był(a) napisał(a):

    >Uzytkowanie karty place,

    No nie ma tak, że wszystko za darmo. Pytanie było o niechęć do konta
    firmowego i natychmiastowe przelewanie z firmowego na prywatne. W tym
    wypadku karta jest niepotrzebna.

    >przelewy place.

    Bardzo niewiele. Mniej niż w innych formach przekazywania środków.

    >W tym banku mam prywatne, obie
    >wspomniane wczesniej operacje sa free.

    No to jak wiadać mBank jest baaaardzo tani, bo jedytna różnica w
    opłatach to za bankomat oraz za przelew 1zł. Inne banki potrafią
    chcieć najmniej 30zł za utrzymanie i o wiele więcej za bankomat i
    przelewy!

    >Niemniej zgadzam sie, ze ogolnie
    >tanio. Natomiast problem raczej polega na tym, ze moge udostepniac klientom
    >prywatne: bzwbk, mbank, lukas, inteligo, lgnet i za zadne prywatnie nie
    >place, ani karty do nich, ani przelewy.

    Aż takim problemem jest ta 1zł za przelew z firmowego na prywatne?

    >Klient moze wiec albo wplacic
    >przelewem (np.mbank-mbank),

    z firmowym w mBanku masz tak samo.

    >albo gotowkowo (placowka lukas i bzwbk), przez
    >co nie placi prowizji i ma wygode w wyborze.

    No cóż, jednakowoż regulaminy bankowe zabraniają wykorzystania konta
    prywatnego do operacji związanych z DG. Wątek rozwinął się o podatkach
    i ZUSie i tam to kwestia interpretacji. Jednak takie działanie, jak
    opisujesz, ewidentnie podpada pod te regulaminy.

    Poza tym -- podpada też US, który może uznać, ze konto prywatne
    używasz to DG i zgłosić pretensję, że nie księgujesz zysków (odsetek)
    z tego konta, co może być niekorzystne, gdyż już pewien podatek tam Ci
    odbierają!

    >Majac tyle kont firmowych to
    >jednak pare zl bym za nie placil. Majac jedno w mBanku - np. osoba fizyczna
    >bez konta juz nie moze wplacic w placowce (od razu na rachunku i 0zl
    >prowizji),

    No niestety... Chcesz za darmo mieć w całej Polsce sieć kas...

    >ale musi przelewem (np. 3zl i 5-7dni idzie przez poczte).

    trudno. Taka jest oferta banków i nic na to nie poradzisz...

  • 37. Data: 2002-07-23 09:39:04
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Nie udawaj Waćpan żeś grupy o bankach nie czytywał i nagle nowością
    > dla Waćpana jest niemożność używania prywatnych rachunków do czynności
    > związanych z firmą.

    Nawet na pbb sprawa jest mocno dyskusyjna.

    Karol

  • 38. Data: 2002-07-23 11:29:44
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 23 Jul 2002 00:47:06 +0200, w
    <b...@4...com>, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Nie udawaj Waćpan żeś grupy o bankach nie czytywał i nagle nowością
    > dla Waćpana jest niemożność używania prywatnych rachunków do czynności
    > związanych z firmą.

    Nie z firmą, tylko z płaceniem podatków osobistych. Czytaj dokładnie i
    rozróżniaj to. A podatki w Polsce w tym przypadku płaci nie firma
    (przedsiębiorstwo), ale jednostka fizyczna.