  • 1. Data: 2002-07-17 19:15:21
    Temat: faktury na firmę przed rozpoczęciem działalności?
    Od: "Krzysztof" <w...@h...com>

    Szanowni grupowicze!

    Zamierzam prowadzić książkę PiR. Rozpoczęcie działalności wskazałem na 1
    sierpnia 2002r. Dostałem wcześniej parę faktur w związku z zakładaniem
    telefonu itp (tzn przed 1 sierpnia). Mam pytanie - jak mam księgować takie
    faktury. Czy w ogóle mam je księgować. Bo defakto wszystko odbywało się
    przed dniem wsazanym jako rozpoczęcie działalności. Czy mogę mieć jakieś
    nieprzyjemności ze strony Urzędu Skarbowego za nie księgowanie owych faktur.

    Pozdrowienia!

  • 2. Data: 2002-07-18 19:28:06
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <w...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > przed dniem wsazanym jako rozpoczęcie działalności. Czy mogę mieć jakieś
    > nieprzyjemności ze strony Urzędu Skarbowego za nie księgowanie owych

    Za nie ksiegowanie nie mozesz miec nieprzyjemnosci - mozesz je wrzucic w
    koszty, ale nie musisz.
    U mnie w US powiedzieli, zeby wrzucic wszystko pierwszego dnia prowadzenia
    dzialalnosci z notatka w uwagach "wydatki zwiazane z rozpoczeciem dzial
    gosp".
    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska

  • 3. Data: 2002-07-18 20:41:25
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Jul 2002, Krzysztof wrote:

> [...]
    >+ faktury. Czy w ogóle mam je księgować. Bo defakto wszystko odbywało się
    >+ przed dniem wsazanym jako rozpoczęcie działalności.

    Szkoły są dwie: definitywnej odpowiedzi pewnie nie dostaniesz,
    bo w ustawie zapisu o "działalności gospodarczej osoby fizycznej
    w organizacji" nie ma :( (dla spółek jest).

    Opinie że takie zakupy nie są 'prowadzeniem DG' tu były, opinie
    przeciwne lub ostrożne (w tym moja) też...

    KPiR przewiduje remanent początkowy (co wielu fachowców od
    spółek zaskakuje :)) ale IM*H*O to nie to samo, co zezwolenie
    na kupowanie czegoś *na firmę* nim owa firma zacznie działać :(
    Środki trwałe i towary handlowe - owszem, jak kiedyś Orka rzekła:
    "jest podstawa"... (żeby wprowadzić *swoje osobiste* do *swojej DG*);
    IM*H*O na tej samej podstawie można 'wrzucić w koszt' wydatki
    *osobiste* (płacone przez 'imię nazwisko' a *nie* 'firma imię nazwisko')
    na rzecz różnych opłat i podatków (np. za 'przyjęcie VATu itp).

    >+ Czy mogę mieć jakieś
    >+ nieprzyjemności ze strony Urzędu Skarbowego za nie księgowanie owych faktur.

    Hm...
    Zakładasz trafienie przez kontrolę krzyżową, bo inaczej chyba nie !
    Co do telefonu to problem może być inny: "a skąd on się wziął?"
    (kiedy będą rachunki wliczane w koszt), prawda... !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (ciekaw co inni napiszą :))
    PS: [uwaga, czarny humor !]: ewentualny work NSA w twojej sprawie
    pomoże nam w dalszych rozważaniach :( Niestety, mamy takie prawo !