  • 1. Data: 2002-07-17 20:24:22
    Temat: konto firmowe a prywatne
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Witam!

    Powiedzmy, ze zakladam DG jednoosobowa. Bedzie ona opierala sie na
    dzialalnosci wysylkowej, a naleznosc pobieram przelewem. Czy musze posiadac
    konto firmowe, czy tez moge przeznaczyc na ten cel konto prywatne? W
    praktyce i tak z konta firmowego chcialbym przelewac na prywatne, a jego
    posiadanie jest w zasadzie ekonomicznie zupelnie nieuzasadnione.

    pzdr

  • 2. Data: 2002-07-18 07:30:54
    Temat: Re: konto firmowe a prywatne
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Szymon wrote:
    > Witam!
    >
    > Powiedzmy, ze zakladam DG jednoosobowa. Bedzie ona opierala sie na
    > dzialalnosci wysylkowej, a naleznosc pobieram przelewem. Czy musze
    > posiadac konto firmowe,

    AFAIK Tak

    > czy tez moge przeznaczyc na ten cel konto
    > prywatne?

    Skoro trzeba posiadać firmowe to nie można.
    Niedawno była mowa o tym na grupie i był nawet cytowany odpowiedni przepis
    (zdaje się że z Ustawy o DG). Przeglądnij czerwiec i lipiec (raczej lipiec)
    jeśli zależy ci na znalezieniu tego przepisu.

    > W praktyce i tak z konta firmowego chcialbym przelewac na
    > prywatne, a jego posiadanie jest w zasadzie ekonomicznie zupelnie
    > nieuzasadnione.

    Tak samo jak płacenie ZUS-u kiedy nie ma się dochodów, ale mówi się trudno
    :-(

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 3. Data: 2002-07-18 07:51:16
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "DarekS" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    > Skoro trzeba posiadać firmowe to nie można.

    To rzeczywiscie troche glupie, bo chcac dac mozliwosc wygodnego wplacania
    gotowki musialbym posiadac w gruncie rzeczy nawet kilka kont (np. mBank do
    przelewow elektronicznych, BZ WBK do wplat gotowkowych, PKO BP tam gdzie nie
    ma BZ WBK itp).

    > Tak samo jak płacenie ZUS-u kiedy nie ma się dochodów, ale mówi się trudno
    > :-(

    No tak, nie tylko nieekonomiczne, ale i nielogiczne, bo przeciez i tak
    wplywy na firmowe bylyby przekierowane na prywatne (chocby dlatego, ze jest
    wyzszy % zwykle).

    Dziekuje za porade.
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-07-18 08:31:15
    Od: "Tomasz L." <a...@p...com>

    Szymon wrote:
> [...]
    > przelewow elektronicznych, BZ WBK do wplat gotowkowych, PKO BP tam gdzie nie

    Ja tu nie widzę problemu. Przecież w każdym banku można dokonać wpłaty
    na rachunek w innym banku. To samo dotyczy przelewów elektronicznych.
    Nie ma znaczenia, w jakim banku będziesz miał konto firmowe.
    Ja np. mam konto firmowe w Inteligo i możesz na mój rachunek przelać
    pieniądze z ING (tradycyjnie w oddziale lub elektronicznie przez ING
    BankOnLine), dając polecenie przelewu w PKO (jeżeli masz tam rachunek),
    wpłacić w kasie WBK dowolnego oddziału a nawet na poczcie.

    Jeżeli nie potrzebujesz stacjonarnego oddziału banku dla DG, z
    powodzeniem możesz założyć konto firmowe w Inteligo lub mBanku. Ja
    osobiście jestem b. zadowolony, a moje miesięczne koszty z tego tytułu
    nie przekraczają 10 zł.

    > No tak, nie tylko nieekonomiczne, ale i nielogiczne, bo przeciez i tak
    > wplywy na firmowe bylyby przekierowane na prywatne (chocby dlatego, ze jest
    > wyzszy % zwykle).

    Zwykle tak, ale nie zawsze. Np. konto firmowe w Inteligo jest wyżej
    oprocentowane niż ROR w ING.

    > Dziekuje za porade.
    > pozdrawiam

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 5. Data: 2002-07-18 09:42:11
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Tomasz L." <a...@p...com> napisał w wiadomości

    > Ja tu nie widzę problemu. Przecież w każdym banku można dokonać wpłaty
    > na rachunek w innym banku.

    Tak, ale wiaze sie to z prowizja. Do tego jesli np. nie masz ROR w danym
    banku i wplacasz gotowkowo na rachunek w innym banku to ta prowizja moze byc
    jeszcze wyzsza... Powiedzmy, ze nastawiam sie na sprzedaz produktow po 30zl.
    Dla znacznej liczby klientow wplata na rachunek bankowy obciazona 3zlotowa
    prowizja to az 10% kosztow. Znacznie wygodniej isc do banku, zlecic wplate
    gotowkowa na moj rachunek w tym wlasnie banku i nie zaplacic prowizji w
    ogole. Pomijam juz fakt, ze w ten sposob pieniadze sa od razu ksiegowane, a
    nie po 5-14 dniach jak przez poczte.

    Swoja droga to strasznie dziwne, ze im bardziej ktos zamierza byc w zgodzie
    z prawem tym mniej ma to jakikolwiek sens logiczno-ekonomiczny.
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-07-18 20:45:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Jul 2002, Szymon wrote:

> [...]
    >+ konto firmowe, czy tez moge przeznaczyc na ten cel konto prywatne?

    Jeszcze niedawno "kartowcy" mogli się obejść bez konta - BTW nie
    zapodałeś rodzajów opodatkowania :)
    Inne rodzaje rozliczeń podatkowych oraz VAT wymagają konta
    choćby tylko z powodu konieczności płacenia podatków.

    >+ W
    >+ praktyce i tak z konta firmowego chcialbym przelewac na prywatne, a jego
    >+ posiadanie jest w zasadzie ekonomicznie zupelnie nieuzasadnione.

    ....bo banki korzystają z przymusu :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-07-18 20:54:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Jeszcze niedawno "kartowcy" mogli się obejść bez konta - BTW nie
    > zapodałeś rodzajów opodatkowania :)

    Gotfrydzie, jeśli należności z tytułu swojej sprzedaży
    Szymon będzie przyjmował przelewem, to
    niezależnie od formy opodatkowania
    zmuszony będzie do założenia do tego celu
    rachunku firmowego.

    CEZ

  • 8. Data: 2002-07-19 05:59:20
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

> [...]
    > Szymon będzie przyjmował przelewem, to
    > niezależnie od formy opodatkowania
    > zmuszony będzie do założenia do tego celu

    a skąd wynika ten obowiazek ?
    na pewno nie z przepisów podatkowych !
    pieniądze moga isc na dowolne konto, prywatne, czy nawet ...cudze
    (t.j.np.inkasenta)*, a Szymon bedzie musial to sobie rozliczyc, zaksiegowac
    i zapłacić podatek. Oczywiscie posiadanie konta firmowego ulatwilo by mu
    zycie.

    * np. w Warszawie placimy za gaz przelewem (lub gotówka) na konto STOEN
    (dystrybutor prądu) Potem oni sie juz rozliczają

  • 9. Data: 2002-07-19 06:02:58
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    > AFAIK Tak

    nie - t.j. nie ma bezposrednio takiego obowiązku. Posrednio, i to nie dla
    wszystkich mozna sie dopatrzec takiej konieczności, ale sprawa jest
    dyskusyjna ( jesli chodzi o obowiazek posiadania rachunku)
    Mozna prowadzic dzialalnosc i w wielu przypadkach nie podpadając pod
    paragraf nie miec konta firmowego

    wiecej :
    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_020706/prawo/prawo_a
    _5.html#2

  • 10. Data: 2002-07-19 07:00:04
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Mich napisał:

> [...]
    > dyskusyjna ( jesli chodzi o obowiazek posiadania rachunku)
    > Mozna prowadzic dzialalnosc i w wielu przypadkach nie podpadając pod

    Coś jest na rzeczy, bo o ile jest obowiązek regulowania niektórych
    należności przy użyciu konta bankowego (np. podatki, ZUS, transakcje
    powyżej 300euro), to nigdzie nie jest powiedziane że nie może to być
    konto osobiste i że w ogóle musi być to konto podatnika.
    Jedynie prawo bankowe wyraża się tu dośc jasno - nie pozwala używać
    kont osobistych do celów działalności gospodarczej.
    Tylko co z tego że nie pozwala, jeżeli nie nakłada *realnej* sakncji?
    Zamkną mi konto?? Otworzę sobie drugie.
    US będzie chciał mi opodatkowac odsetki wg skali - ok, mam ciągle
    debet :-)))

    A jak prawo rzymskie prawem rzymskim zakaz lub nakaz bez sankcji jest
    nieskuteczny.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk