  • 11. Data: 2002-07-19 09:33:24
    Temat: Re: konto firmowe a prywatne
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Mich" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ah7o8s$iq$1@news.tpi.pl...

    > pieniądze moga isc na dowolne konto, prywatne, czy nawet ...cudze
    > (t.j.np.inkasenta)*, a Szymon bedzie musial to sobie rozliczyc,
    zaksiegowac
    > i zapłacić podatek. Oczywiscie posiadanie konta firmowego ulatwilo by mu
    > zycie.

    Hmmm... czyli w/g Ciebie ostatecznie mozna byloby na odrebne konto prywatne
    dla jednoosobowej DG przyjmowac wplaty, no a co sie stanie takiego jakbym
    przelew do US zlecil nie z firmowego, a prywatnego?

    pzdr

  • 12. Data: 2002-07-19 09:35:21
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > * np. w Warszawie placimy za gaz przelewem (lub gotówka) na konto STOEN
    > (dystrybutor prądu) Potem oni sie juz rozliczają

    posiadam prywatne konto w mBanku... nie korzystalem, ale zdaje sie, ze mam
    tam opcje "przelew do ZUS". Czyli cos jednak z prywatnego tez daje sie
    regulowac...

    pzdr

  • 13. Data: 2002-07-19 09:53:04
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    no a co sie stanie takiego jakbym
    > przelew do US zlecil nie z firmowego, a prywatnego?
    >
    > pzdr

    jezeli na przelewie beda wlasciwe dane podatnika i informacja za co sie
    wplaca - bedzie OK

  • 14. Data: 2002-07-19 13:02:11
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > no a co sie stanie takiego jakbym

    > jezeli na przelewie beda wlasciwe dane podatnika i informacja za co sie
    > wplaca - bedzie OK

    Ano wlasnie. Tym bardziej, ze ja to firma, a firma to ja :-) To to chyba
    jest w jednoosobowej DG :-)
    dziekuje, powolam sie na Ciebie jakby co

    pzdr

  • 15. Data: 2002-07-19 15:51:47
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Jul 2002, Szymon wrote:
    [...]
    >+ posiadam prywatne konto w mBanku... nie korzystalem, ale zdaje sie, ze mam
    >+ tam opcje "przelew do ZUS". Czyli cos jednak z prywatnego tez daje sie
    >+ regulowac...

    Ta sprawa była wielokroć wałkowana: "twój" ZUS (tj. nie pracowników)
    jest twoim obciążeniem 'osobistym'.
    Z DG wynika on raczej pośrednio :) - jeśli byłbyś pracownikiem
    płaciłby go (w tym potrącając część z twojej pensji) pracodawca;
    jak masz tylko DG - to nie ma kto go płacić, więc tak się głupio
    składa że musisz sam :)
    Ale płacisz go 'osobiście', nie 'firmowo' :)

    Podatki to gorsza sprawa :(, niezależnie od przytoczonej
    koncepcji z GP, IMHO.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2002-07-19 16:04:17
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Jul 2002, cef wrote:
    [...]
    >+ Gotfrydzie, jeśli należności z tytułu swojej sprzedaży
    >+ Szymon będzie przyjmował przelewem, to
    >+ niezależnie od formy opodatkowania
    >+ zmuszony będzie do założenia do tego celu
    >+ rachunku firmowego.

    Thx. za budzenie, wniosek jest oczywisty... !
    (pomysły z przyjmowaniem zapłaty DG na konto osobiste
    mi się *bardzo* nie podobają)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    "więcej statków utonęło wskutek nieznajomości zasad logiki
    niż nieznajomości zasad nawigacji" (adm. Nelson)

  • 17. Data: 2002-07-19 17:39:38
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Szymon będzie przyjmował przelewem, to
    > niezależnie od formy opodatkowania
    > zmuszony będzie do założenia do tego celu

    Do konca tak chyba nie jest. Znany mi wolny zawod "tlumacz" przyjmuje na
    ROR.
    Co niejako jest zgodne z przytaczanym tu niedawno artykulem z Rzepy.

    Karol

  • 18. Data: 2002-07-19 17:49:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    przyjmuje na
    > ROR.
    > Co niejako jest zgodne z przytaczanym tu niedawno artykulem z Rzepy.

    Wolny zawód jest jak widać "wolny" :-)
    Mój znany mi tłumacz, też tak przyjmuje, ale
    jak na przelewie piszę: faktura, to jego bank odrzuca.
    A jak piszę honorarium, to przechodzi. :-)))

    CEZ

  • 19. Data: 2002-07-19 18:01:30
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > przyjmuje na

    > Wolny zawód jest jak widać "wolny" :-)
    > Mój znany mi tłumacz, też tak przyjmuje, ale
    > jak na przelewie piszę: faktura, to jego bank odrzuca.
    > A jak piszę honorarium, to przechodzi. :-)))

    Moze mamy tego samego tlumacza :-)
    Fakt, ze on prosi na fakturze zeby pisac "honorarium", ale ja z premedytacja
    pisalem faktura.
    Ale nigdy sie nie skarzyl, ze ma problemy.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 20. Data: 2002-07-19 18:21:56
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    > dziekuje, powolam sie na Ciebie jakby co

    ha - ha - ha ...widze, ze mam być ostatnia Belką lub Kłodą nadziei w razie
    czego...
    lepiej powołaj sie na tresc i litere :-)