    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: konto firmowe-prywatne przelewy???
    Date: Wed, 21 Jan 2004 00:39:33 +0100

    On Tue, 20 Jan 2004, Domino wrote:
    [...]
    >+ a jak ksiegujesz kwote przelewu w KPiR, w koszta?

    Na podstawie wydruku ("własnego") transakcji (z Inteligo
    lub mBanku - mam oba). Za "numer dokumentu" wpisuję
    identyfikator transakcji, ew. jego końcówkę :]
    Dyskusje znajdziesz w groups.google.pl -> zaawansowane :),
    IMHO:
    - za dowód uznaje się "dowody opłat bankowych i pocztowych"
    - dowody "inne" (czyli nie f-ry itp) powinny być oznaczone
    "numerem albo w inny sposób", tak aby je dało się
    przypisać do transakcji.
    - co do uznawania "wydruku własnego" za "dowód księgowy"
    nie jest znany opis żeby ktoś się SKUTECZNIE przyczepił,
    w końcu nie ma różnicy między sfałszowaniem "dowodu bankowego
    z pieczątką" :) a np. f-ry wewnętrznej.
    Dla porządku: owszem, strony w wydrukami transakcji
    "księgowalnych i podatkowozależnych" (koszty przelewów,
    dochody z odsetek, wpłaty na ZUS...) parafuję i stempluję :)
    - jest pieczątka i podpis ? ;)

    Co prawda były zastrzeżenia że przecież uzytkownik systemu
    bankowego NIE WIE jakie są zasady numeracji transakcji
    (pal licho argument że zasad numeracji faktur kontrahenta
    też nie zna :>) - ale na pytanie "w szczególności nie
    wiesz, czy jest on unikalny" :) "więc co zrobisz albo
    jak wytłumaczysz się na pytanie co będzie jak ujrzysz
    dwa jednakowe id ?" - odpowiadam: "to samo, co w przypadku
    jak będę miał dwa 'rachunki z dnia'" :> - "mianowicie
    poszukam *dodatkowego* 'sposobu' różniącego je" ! :)

    >+ ja dopiero zaczynam i nie wiem jak operacje typu 'wyplata w bankomacie',
    >+ przelew z firmowego na prywatne, zasilenie rachunku ksiegowac. (1os. DG,
    >+ KPiR). slyszalem ze WSZELKIE operacje na koncie firmowym musza byc ujete w
    >+ KPiR..

    Nie żartuj.
    Gdzie słyszałeś ?? ;)
    Przelewy "z firmowego na osobiste" (i vice-versa) nijak się
    do KPiR nie łapią - niby czemu ?? Opisuj "zaliczka z dochodu" :)
    albo właśnie "dopłata do strat :>" i już.
    BTW: jedne i drugie są "prywatne" ! Jak mi powiesz że masz
    "państwową" firmę to ci nie uwierzę ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)