  • 21. Data: 2010-06-18 06:37:56
    Temat: Re: konto w banku- DG
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    > Pierwszego już nie ma...
    > Pierwszy był OE PBG SA (ale nie pamiętam czy firmowe rachunki dopiero
    > w Telepekao 24 się nie pojawiły).

    Jeśli mnie pamięć nie myli to były.

    --
    http://www.surfersvillage.com/gal/

  • 22. Data: 2010-06-18 08:20:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> writes:

> [...]
    nkowosci-internetowej.html

    > No i? Nadal mBank był pierwszy internetowy.

    W jakim sensie?

    MJ

  • 23. Data: 2010-06-18 08:37:27
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 17 Cze, 18:49, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > I nie miał oddziałów?

    Sam był oddziałem PBG S.A. (podobnie jak i mBank jest oddziałem BRE,
    zresztą).

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2010-06-18 08:37:57
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 17 Cze, 18:49, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    > A nie Inteligo, gdy jeszcze był prowadzony przez Bank Handlowy z Berlina?

    Nie. OE PBG SA wystartował w październiku 1998.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2010-06-18 08:56:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michal,

    Friday, June 18, 2010, 10:20:07 AM, you wrote:

    >>> http://webinside.pl/artykul-266-historia-polskiej-ba
    nkowosci-internetowej.html
    > W jakim sensie?

    Zapewne w sensie "całkowicie internetowy" a to nieprawda - mBank jest
    tak naprawdę tylko oddziałem dużego banku - nie stanowi w
    rzeczywistości całkowicie samodzielnego bytu prawnego.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2010-06-18 09:08:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    >>> http://webinside.pl/artykul-266-historia-polskiej-ba
    nkowosci-internetowej.html

    > W jakim sensie?

    W takim, że pierwszy internetowy czy wirtualny. Nawet w Twoim tekście to
    napisano.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2010-06-18 09:13:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Zapewne w sensie "całkowicie internetowy" a to nieprawda - mBank jest
    > tak naprawdę tylko oddziałem dużego banku - nie stanowi w
    > rzeczywistości całkowicie samodzielnego bytu prawnego.

    A jakie to ma znaczenie? Nie ma oddziałów, nie ma możliwości załatwiania
    czegokolwiek twarzą w twarz. Wszystko sieciowo. No teraz są już kioski,
    ale też tam tylko część rzeczy się załatwia i też raczej na zasadzie
    ,,wyślemy za ciebie pismo'' i tyle. Więc jest to pierwszy samoobsługowy
    i całkowicie wirtualny bank. Nie wiem czy BRE w momencie budowania
    mBanku miał oddziały, ale nawet jeśli je miał, to nie obsługiwały
    detalicznych klientów i powstanie mBanku takich oddziałów nie dało.

    Ówcześnie to była rewolucja i nowość. Miałem konto w BZ WBK z dostępem
    przez sieć, ale żeby je założyć musiałem jechać do Katowic. Musiałem
    siedzieć w oddziale. I obsługa internetu była tylko dodatkiem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2010-06-18 09:15:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Sam był oddziałem PBG S.A. (podobnie jak i mBank jest oddziałem BRE,
    > zresztą).

    Mówię w sensie ,,punkt obsługi klienta, z kasą itepe.''
    mBank był pierwszym, który zbudował bank działający wyłącznie
    samoobsługowo, wyłącznie przez internet i telefon. Nie chodzi o formy
    prawne, a o formę usługi.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 29. Data: 2010-06-18 09:27:13
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 18 Cze, 10:56, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    -bankowosci-internet...

    > Zapewne w sensie "całkowicie internetowy" a to nieprawda - mBank jest
    > tak naprawdę tylko oddziałem dużego banku - nie stanowi w
    > rzeczywistości całkowicie samodzielnego bytu prawnego.

    Twierdzenie, że "mBank to pierwszy internetowy bank" zdaje się
    oznaczać, że mBankowi należałoby przypisać jakąś palmę pierwszeństwa,
    laur pioniera bankowości internetowej.
    A w rzeczywistości mBank był _krokiem_ w _tył_ w stosunku do innych
    istniejących już wtedy internetowych "dostępów" (oddziałów)
    tradycyjnych banków: nie był możliwy kontakt bezpośredni z
    pracownikami a i wpłata gotówki była kłopotliwa. Plusem w owych
    czasach były niższe opłaty (w zasadzie: brak opłat) i wysokie
    oprocentowanie depozytów.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 30. Data: 2010-06-18 10:57:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    > A w rzeczywistości mBank był _krokiem_ w _tył_ w stosunku do innych
    > istniejących już wtedy internetowych "dostępów" (oddziałów)

    Dla kogoś, kto potrzebuje marmurka. Dla mnie to zdecydowany krok w przód.

    > nie był możliwy kontakt bezpośredni z
    > pracownikami

    Na pogaduszki się chodzi z kumplami a nie z panienką z okienka. Po co ja
    mam do niej latać?

    > a i wpłata gotówki była kłopotliwa.

    Owszem. To był minus dla gotówkowców. Ale w XXI wieku gotówka powinna
    już dawno zdechnąć, a jej wpłacanie to w ogóle powinna być rzadkość.
    Wypłacanie to jeszcze rozumiem -- żeby kupić marchewkę u baby ze
    szczęki, choć docelowo to ja ideę pejpasów bym widział wszędzie. Nawet w
    szczęce z marchewką.

    > Plusem w owych
    > czasach były niższe opłaty (w zasadzie: brak opłat) i wysokie
    > oprocentowanie depozytów.

    No właśnie, bo kasa się nie marnowała na siedzącego smutasa. Jak właśnie
    decydowałem się gdzie założyć konto -- w mBanku czy Multibanku, to
    gostek z Multi na pytanie ,,a co zyskusję u was, skoro konto droższe''
    odpowiedział ,,ma pan mnie''. No więc powiedziałem mu, że jakbym go
    chciał utrzymywać, to bym sobie go adoptował.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek