  • From: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kontrola US
    Date: Tue, 11 Jul 2006 20:55:34 +0200

    Marcin Tałajczyk <a...@e...jest.w.stopce> napisał(a):
    > Witam
    >
    > Od 9 miesięcy prowadze bardzo małą firmę w branży informatycznej. Nie
    > jestem VATowcem i prowadze samodzielnie KPIR. Co miesiąc mam kilka
    > dokumentów kosztowych i wystawiam kilka rachunków. Od początku
    > działalności nie zapłaciłem ani grosza podatku (nie składałem tez żadnej
    >
    > deklaracji zaliczkowej). Po prostu interes idzie średnio a odliczenia
    > zusu stanowią zbyt wysoką barierę dla moich przychodów.

    może tak się zdarzyć - jest to całkiem normalne

    > I teraz właściwe pytanka dla znających sie na rzeczy :
    >
    > - Jaka jest szansa że odwiedzi mnie kontrola US ?

    ok. 5 %, a w ciągu 7 lat - nawet +/- 25 %

    > - Czy brak deklaracji zaliczkowych nie wzbudzi podejrzeń US ?

    może, ale nie musi

    > - Na co zwracają szczególnie uwagę podczas kontroli ?

    na to czy powinieneś złożyć deklarację PIT-5, na to czy prowadzisz
    podatkową księgę przychodów i rzochodów rzetelnie i niewadliwie, czy
    powinieneś być zarejestrowanym w VAT (np. czy świadczysz uslugi
    rzeczoznawcę, lub mówiąc wąsko - doradztwa? ;)

    > - Czy zwolnienie z VAT ułatwia "przejście" kontroli ? (mniej przepisów z
    > których mozna podpaść?)

    może przyjść kontrola, np. tylko dlatego, żeby sprawdzić, czy nie
    powinieneś być na vacie ;-)

    > - O której godz. oni zwykle przychodzą i czy uprzedzają np. telefonicznie

    > ?

    różnie to bywa - do biur rachunkowych często dzwonią, normalnie ok. 8-9
    pojawia się kontrola

    pozdr