  • 1. Data: 2006-07-11 18:25:05
    Temat: kontrola US
    Od: Marcin Tałajczyk <a...@e...jest.w.stopce>

    Witam

    Od 9 miesięcy prowadze bardzo małą firmę w branży informatycznej. Nie
    jestem VATowcem i prowadze samodzielnie KPIR. Co miesiąc mam kilka
    dokumentów kosztowych i wystawiam kilka rachunków. Od początku
    działalności nie zapłaciłem ani grosza podatku (nie składałem tez żadnej
    deklaracji zaliczkowej). Po prostu interes idzie średnio a odliczenia
    zusu stanowią zbyt wysoką barierę dla moich przychodów.

    I teraz właściwe pytanka dla znających sie na rzeczy :

    - Jaka jest szansa że odwiedzi mnie kontrola US ?
    - Czy brak deklaracji zaliczkowych nie wzbudzi podejrzeń US ?
    - Na co zwracają szczególnie uwagę podczas kontroli ?
    - Czy zwolnienie z VAT ułatwia "przejście" kontroli ? (mniej przepisów z
    których mozna podpaść?)
    - O której godz. oni zwykle przychodzą i czy uprzedzają np. telefonicznie ?

    I kilka pytań z innej beczki :

    - Czy ewidencja środków trwałych oraz ewidencja wyposażenia muszą być w
    formie papierowej nawet jak nic w nich nie ma ?

    - Ile można dostać kary za brak papierowej dokumentacji do programu
    ksiegowego w ktorym prowadze KPIR (help jest tylko elektroniczny)

    Z góry dzięki za wszelkie wyjaśnienia.

    Marcin

  • 2. Data: 2006-07-11 18:55:34
    Temat: Re: kontrola US
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    Marcin Tałajczyk <a...@e...jest.w.stopce> napisał(a):
> [...]
    >
    > deklaracji zaliczkowej). Po prostu interes idzie średnio a odliczenia
    > zusu stanowią zbyt wysoką barierę dla moich przychodów.

    może tak się zdarzyć - jest to całkiem normalne

    > I teraz właściwe pytanka dla znających sie na rzeczy :
    >
    > - Jaka jest szansa że odwiedzi mnie kontrola US ?

    ok. 5 %, a w ciągu 7 lat - nawet +/- 25 %

    > - Czy brak deklaracji zaliczkowych nie wzbudzi podejrzeń US ?

    może, ale nie musi

    > - Na co zwracają szczególnie uwagę podczas kontroli ?

    na to czy powinieneś złożyć deklarację PIT-5, na to czy prowadzisz
    podatkową księgę przychodów i rzochodów rzetelnie i niewadliwie, czy
    powinieneś być zarejestrowanym w VAT (np. czy świadczysz uslugi
    rzeczoznawcę, lub mówiąc wąsko - doradztwa? ;)

    > - Czy zwolnienie z VAT ułatwia "przejście" kontroli ? (mniej przepisów z
    > których mozna podpaść?)

    może przyjść kontrola, np. tylko dlatego, żeby sprawdzić, czy nie
    powinieneś być na vacie ;-)

    > - O której godz. oni zwykle przychodzą i czy uprzedzają np. telefonicznie

    > ?

    różnie to bywa - do biur rachunkowych często dzwonią, normalnie ok. 8-9
    pojawia się kontrola

    pozdr

  • 3. Data: 2006-07-11 20:13:44
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Jacek Cywiński wrote:

    > normalnie ok. 8-9
    > pojawia się kontrola

    A jak czlowiek spi o tej porze i nei chce mu sie d.. ruszyc z lozka? :)

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 4. Data: 2006-07-11 21:06:13
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    Hikikomori San <h...@g...pl> napisał(a):

    > A jak czlowiek spi o tej porze i nei chce mu sie d.. ruszyc z lozka? :)

    jak usłyszysz piękne kobiece głosy - obudzisz się i od razu ruszysz się z
    łózka.

    To działa - uwierz ;P

  • 5. Data: 2006-07-12 08:18:06
    Od: Mechanic <m...@g...inv>

    Jacek Cywiński wrote:

    > jak usłyszysz piękne kobiece głosy - obudzisz się i od razu ruszysz się z
    > łózka.

    Mam podobne pytanie w temacie:
    A co jezli ktos jest wtedy za granica na wakacjach? Przychodzi kontrola - i
    co? Rodzina mowi ze wyjechal, i bedize za tydzien. I co wtedy?

  • 6. Data: 2006-07-12 09:10:30
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Mechanic wrote:

    > Mam podobne pytanie w temacie:
    > A co jezli ktos jest wtedy za granica na wakacjach? Przychodzi kontrola - i
    > co? Rodzina mowi ze wyjechal, i bedize za tydzien. I co wtedy?

    Kary, komornik i ten czlowiek juz moze nie wracac do karaju, a najlepiej
    jakbysie przeprowadzil do kraju co nie ma umowy o ekstradycje z Polska
    ;) (zarcik)

  • 7. Data: 2006-07-14 23:01:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jul 2006, Hikikomori San wrote:

    > Kary, [...]
    > ;) (zarcik)

    Żarcik jak żarcik - zależy od odpowiedzi na pytanie DOKĄD wyjechał!
    Bo jak za granicę i nie ustanowił pełnomocnika ds. podatków (zdaje się
    że osobno można do doręczeń) to sam się podłożył.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-07-14 23:03:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Jul 2006, Marcin Tałajczyk wrote:

    > - Czy ewidencja środków trwałych oraz ewidencja wyposażenia muszą być w
    > formie papierowej nawet jak nic w nich nie ma ?

    IMO tak.
    Księgi i papiery pomocnicze do nich mogą byc "komputerowe" ale wtedy
    ma być wydruk....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-07-15 07:37:18
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Żarcik jak żarcik - zależy od odpowiedzi na pytanie DOKĄD wyjechał!
    > Bo jak za granicę i nie ustanowił pełnomocnika ds. podatków (zdaje się
    > że osobno można do doręczeń) to sam się podłożył.

    A jakby nie mieszkal z rodzina? Tylko samodzielnie i samotnie? :) To
    nawet jak ustalilby pelnomocnika to pelnomocnik tam nie mieszka. Chyba,
    ze jest jaksi obowiazek zglaszania do US pelnomocnika i innego adresu.
    Znaczy - to jak jest?

  • 10. Data: 2006-07-15 08:53:18
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-07-2006 o 09:37:18 Hikikomori San <h...@g...pl>
    napisał:

> [...]
    > nawet jak ustalilby pelnomocnika to pelnomocnik tam nie mieszka. Chyba,
    > ze jest jaksi obowiazek zglaszania do US pelnomocnika i innego adresu.

    Zdaje się że masz ustanowić pełnomocnika, a gdzie on mieszka
    to nikogo nieobchodzi