eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikontrola VAT - export do UE › Re: kontrola VAT - export do UE
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kontrola VAT - export do UE
    Date: Wed, 16 Mar 2005 14:33:39 +0100
    Organization: ATMAN
    Lines: 41
    Message-ID: <d1bsve$1jkl$1@node2.news.atman.pl>
    References: <opsnqckkoqi4zfr5@tomek>
    NNTP-Posting-Host: svorat3.it-net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1111062318 52885 84.201.209.234 (17 Mar 2005 12:25:18
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 17 Mar 2005 12:25:18 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:136766
    [ ukryj nagłówki ]

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia aquen <t...@a...pl> wystukał[a]:
    > czy ktoś z grupowiczów, exporterów do UE, miał kontrolę skarbową po
    > wejściu Polski do Unii? Chodzi mi o udokumentowanie odbioru towaru
    > przez klienta, jak to powinno wyglądać, aby VAT był zerowy.
    > Obecnie muszę oprócz Faktury wydać Specyfikację oraz "Potwierdzenie
    > odbioru towaru przez klienta", klient musi to wszystko porządnie
    > podpisać. Sęk w tym, że starzy Europejczycy się bardzo dziwią co
    > to za papierkowy kram! i podpisują jak im się podoba.

    Powiem tak, zależy od urzędu. U nas często us kontroluje to. Najchętniej
    to oni widzą CMR-ki. To żaden kłopot dla firmy jeżeli sama wozi towar,
    gorzej jak transport jest zamawiany, a już totalna porażka jak transport
    zamawia odbiorca.
    To prawda na zachodzie dziwią się na taką biurokrację. My jak możemy to
    przynajmniej klient, ktory odbiera przysyła nam podpisany cmr faksem
    (tez z miesiac, dwa trwalo aby przekonac us ze to tez powinni uznać),
    tam gdzie nie mamy cmrki (bo klient (posrednik) nie musi nam mowic gdzie
    ten towar podstawi (bo mozemy go 'wyrolowac', bo to jest jego tajemnica
    handlowa - a urzędy jakoś nie mogą tego pojąć): na koniec miesiąca
    wysyłamy zbiorcze zestawienie towarow z faktur i wysylamy (np. mailem)
    do kontrahenta, on to drukuje podpisuje i nam odsyla faksem (b. cieżko
    jest na nim 'wymusic' aby to listem zwyklym wyslal - on tego nie
    rozumie, 'po co').

    Najlepiej jak urzednik us przekonywał, że na podstwie tej całej
    konwencji CMR powinniśmy mieć jedną część CMR - nawet jeżeli to obcy
    trasport. Tak, tylko, że tę stronę podpisuje jedynie przewoźnik, że
    odebrał towar, a nie odbiorca zagraniczny - też ciężko to było
    wytłumaczyć urzędnikom.


    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy #
    # (A. Einstein) #



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1