  • 1. Data: 2004-11-23 11:08:07
    Temat: kontrola podatkowa - terminy
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Witam,

    Moja sytuacja wyglada nastepujaco:
    28.08.2004 wszczeto kontrole podatkowa
    28.09.2004 wreczono nam protokól konczacy kontrole, z pouczeniem ze mozemy
    w ciagu 14 dni wniesc zastrzezenia co do jego tresci. Takie zrobilismy i
    wyslalismy do US.
    Do tej pory cisza...
    I pytanie, ile czasu ma US na wydanie decyzji w sprawie ewentualnych
    zobowiązań podatkowych bądź ich braku?

    pozdrawiam,
    adi

  • 2. Data: 2004-11-23 12:44:26
    Temat: Re: kontrola podatkowa - terminy
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "adi" <s...@f...org.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    mozemy
    > w ciagu 14 dni wniesc zastrzezenia co do jego tresci. Takie zrobilismy i

    Przepraszam, zapomnialem o tym, ze US odpisał nam 13.10.2004 ze nasze
    wyjasnienia dołączyl do materiałow dowodowych dotyczących kontroli.

    adi

  • 3. Data: 2004-11-23 13:58:04
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "adi" <s...@f...org.invalid> napisał w wiadomości

    wiadomości

    > Terminow nie znam, ale moze zle zakwalifikowali Twoje pismo - zamiast
    > zastrzezenia dali uzupelnienia?
    > IMO warto sprawdzic.
    Nie wiem jak zakwalifikowali, ale napisalismy je zgodnie z art.291 par.1
    ordynacji.
    "Art. 291. § 1. Kontrolowany, który nie zgadza się z ustaleniami
    protokołu, może w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia przedstawić
    zastrzeżenia lub wyjaśnienia, wskazując równocześnie stosowne wnioski
    dowodowe."
    odpowiedzieli to co wyzej napisalem.
    Przede wszystkim chodzi o termin w ktorym wydadza decyzje, bo razem z
    uplywajacym czasem rosna tez odsetki.
    pozdrawiam
    adi

  • 4. Data: 2004-11-23 15:01:00
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyjasnienia dołączyl do materiałow dowodowych dotyczących kontroli.
    Terminow nie znam, ale moze zle zakwalifikowali Twoje pismo - zamiast

    Pozdrawiam
    LG

  • 5. Data: 2004-11-24 09:05:50
    Od: "tata" <a...@o...ws>

> [...]
    > wyslalismy do US.
    > Do tej pory cisza...
    > I pytanie, ile czasu ma US na wydanie decyzji w sprawie ewentualnych

    Nie są w praktyce zobowiązani do żadnego terminu miedzy protokołem a
    wydaniem decyzji..
    W moim przypadku między protokołem z kontroli a decyzją upłynęlo ponad dwa
    lata!!!
    Jesli jestes pewien ze i tak musisz zapłacić jakąś kwotę która sie pojawi na
    decyzji a nie chcesz płacić odsetek to wpłać tą kwotę jako zaliczke.

    PZDR

  • 6. Data: 2004-11-24 10:37:00
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "tata" <a...@o...ws> napisał w wiadomości

> [...]
    pojawi na
    > decyzji a nie chcesz płacić odsetek to wpłać tą kwotę jako zaliczke.

    własnie do tego samego wniosku doszedłem,z tym ze nie jestesmy pewni czy
    urzad w decyzji uwzgledni wszystkie zastrzezenia kontrolujacych, poniewaz
    czesc jest kontrowersyjna, i wlasnie ta czesc stanowi ok 90% ewentualnych
    zobowiazan...

    Znajomi pisza mi tez ze ma tu zastosowanie art. 139-143 ordynacji. Co o
    tym myslisz?

    adi

  • 7. Data: 2004-11-24 11:54:57
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Wed, 24 Nov 2004 11:37:00 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, adi napisał(a):

> [...]
    > zobowiazan...
    >
    > Znajomi pisza mi tez ze ma tu zastosowanie art. 139-143 ordynacji. Co o

    A dostaliście odpowiedź na zastrzeżenia ?
    Art.291 : § 2. Kontrolujący jest obowiązany rozpatrzyć zastrzeżenia, o
    których mowa w § 1, i w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania zawiadomić
    kontrolowanego o sposobie ich załatwienia.

    jeżeli chodzi o art 139-143 to MZ chyba nie bardzo - dot. postępowania
    podatkowego. Co do kontroli podatkowej to : "Art.291 § 4 : kontrola
    zostaje zakończona w dniu doręczenia protokołu kontroli."
    A więc postępowanie kontrolne jest zakończone.

    Decyzje wydaje się na podstawie przepisów o postępowaniu podatkowym - a
    takie MZ nie zostało w Twojej sprawie wszczęte.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 8. Data: 2004-11-24 12:44:45
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@U...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > których mowa w § 1, i w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania
    zawiadomić
    > kontrolowanego o sposobie ich załatwienia.
    dostalismy, (w pierwszym poscie nie napisałem o tym, poprawilem sie w
    drugim), potwierdzili otrzymanie naszych wyjasnien i zastrzezen
    (13.10.2004)

> [...]
    > zostaje zakończona w dniu doręczenia protokołu kontroli."
    > A więc postępowanie kontrolne jest zakończone.

    OK. Rozumiem to tak samo - kontrola jest zakoczona.

    > Decyzje wydaje się na podstawie przepisów o postępowaniu podatkowym - a
    > takie MZ nie zostało w Twojej sprawie wszczęte.

    Ale... tutaj nie bardzo rozumiem, kontrola zakonczona - ok, ale co z
    decyzją? przeciez kontrola nie jest sztuka dla sztuki, powinny byc jeszcze
    ewentualne sankcje itp.
    I dalej nie wiemy ile maja czasu na wydanie decyzji - i czy w ogole jest
    okreslony termin (bo moze byc tak tak jak pisal tata ze nie ma okreslonego
    terminu (!) )

    pozdr
    adi

  • 9. Data: 2004-11-24 13:32:33
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Wed, 24 Nov 2004 13:44:45 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, adi napisał(a):

    > dostalismy, (w pierwszym poscie nie napisałem o tym, poprawilem sie w
    > drugim), potwierdzili otrzymanie naszych wyjasnien i zastrzezen
    > (13.10.2004)

    Ale to nie ma być "potwierdzenie otrzymania" lecz zaiwiadomienie o sposobie
    ich załatwienia ( Uznają, nie uznają, dlaczego ).

    > Ale... tutaj nie bardzo rozumiem, kontrola zakonczona - ok, ale co z
    > decyzją? przeciez kontrola nie jest sztuka dla sztuki, powinny byc jeszcze
    > ewentualne sankcje itp.

    Chyba jest w poprawionej Ordynacji luka - kontrola powinna się kończyć
    wydaniem wyniku kontroli lub decyzji.
    W Ustawie o Kontroli Skarbowej art.24 tak własnie stanowi - ale nie wiem
    czy to odnosi się też to kontroli przez US czy tylko do UKS.

    Z konstrukcji przepisów Ordynacji wynikałoby, że na podstawie protokołu
    kontroli Naczelnik US wydaje postanowienie o wszcęciu postępowania
    podatkowego. Ale nigdzie nie są określone terminy ;)

    --
    Mieczysław
    ----

  • 10. Data: 2004-11-24 13:52:59
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    > Ale to nie ma być "potwierdzenie otrzymania" lecz zaiwiadomienie o
    sposobie
    > ich załatwienia ( Uznają, nie uznają, dlaczego ).
    OK, zawiadomili ze dolaczyli nasze wyjasnienia do dowodów.

    > Ale... tutaj nie bardzo rozumiem, kontrola zakonczona - ok, ale co z
    >
    > Chyba jest w poprawionej Ordynacji luka - kontrola powinna się kończyć
    > wydaniem wyniku kontroli lub decyzji.
    Kontrola konczy sie wydaniem protokolu, a nie decyzją. art.291 par.4
    ordynacji

    > W Ustawie o Kontroli Skarbowej art.24 tak własnie stanowi - ale nie wiem
    > czy to odnosi się też to kontroli przez US czy tylko do UKS.

    Tutaj byla kontrola podatkowa, wiec ordynacja.

    > Z konstrukcji przepisów Ordynacji wynikałoby, że na podstawie protokołu
    > kontroli Naczelnik US wydaje postanowienie o wszcęciu postępowania
    > podatkowego. Ale nigdzie nie są określone terminy ;)

    No własnie....

    pozdr,
    adi