  • 1. Data: 2004-11-23 10:30:15
    Temat: remanent likwidacyjny, a wartości niematerialne i prawne
    Od: "Makbed" <m...@p...onet.pl>

    Pozdrawiam.
    Czy jeżeli sporządzam remanent likwidacyjny na
    potrzeby VAT, to ujmuję w nim rónież uslugi
    informatyczne i telekomunikacyjne zakupione przeze mnie,
    czyli np. karty simplus lub inne przy zakupie ktorych
    odliczalem VAT, uslugi internetowe typu przylaczenie
    do sieci komputerowej i abonament miesieczny,
    uslugi typu napisanie witryny internetowej,
    przy czym podkreslam że wszystkie te uslugi
    sa nieaktywne, tzn. karty zużyte, rozwiazana umowa z
    providerem internetowym, strona internetowa nieaktywan
    zlikwidowana, prosze o odpowiedz.
    Czy tego typu uslugi winienem rowniez wykazac
    w remanencie likwidacyjnym na potrzeby podatku
    dochodowego.
    pozdrawiam --makbed--

  • 2. Data: 2004-11-24 23:19:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Nov 2004, Makbed wrote:

    >+ Pozdrawiam.
    >+ Czy jeżeli sporządzam remanent likwidacyjny na
    >+ potrzeby VAT, to ujmuję w nim rónież uslugi

    To miał być przerywnik ROTFLastyczny ? :)
    A może by tak jakiś przepis ? ;)
    Najlepiej jakiś wskazujący RZECZOWE składniki majątku... dla
    potrzeb VAT nazywane "towarami"... :)

    +++ z ustawy o VAT +++
    5. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 i 3, podatnicy są
    obowiązani sporządzić spis z natury towarów na dzień
    ^^^^^^^
    rozwiązania spółki lub zaprzestania wykonywania czynności
    podlegających opodatkowaniu, zwany dalej "spisem z natury".
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)